Re: Hare Krishna zaatakowal Polsat ! (chyba ;-)

Autor: Michał Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 07:55:51 MET DST

_- StryjO -_ wrote:

> Wczoraj wieczorem (19.08.96) ogladajac wiadomosci na Polsacie
> dowiedzialem sie, ze ten super inteligentny i niebezpieczny wirus jest
> w stanie - i tu sie zdziwicie - OBEJSC DOSKONALE ZABEZPIECZENIA
> SYSTEMU WINDOWS 95 !!!! - o malo nie spadlem z fotela ;-)
> A tak swoja droga przypomniala mi sie panika wywolywana przez media
> trabiace o niebezpiecznym wirusie - Michal Aniol.
>
> PS
> Moze faktycznie Hare Krishna zaatakowal mUzg tego reportera !

Mysle, ze zdecydowanie przesadzasz oceniajac reportera.
Cytat ze strony WWW Mks_vir'a nt. Hare:
"Wirus wie tez jak obejsc system zabezpieczen Windows95
i jako pierwszy potrafi w tym systemie skutecznie infekowac tablice
partycji
dysku twardego i boot sektory dyskietek. Posluguje sie przy tym
odwolaniami
do dysku poprzez bezposrednie odwolania do portow komputera, z
pominieciem
BIOSu czy DOSu. Natomiast dyski standardu SCSI infekuje wykorzystujac
wewnetrzne funkcje Windows95, ktore umozliwia zapis nie podnoszac
alarmu.
Dla umozliwienia infekowania dyskietek wirus otwiera pewne furtki w
Windows95, ktore pozostaja otwarte takze po jego usunieciu i umozliwiaja
pozniejsza infekcje systemu wirusami, ktore normalnie nie poradzilyby
sobie
z zarazeniem tego systemu. Dlatego na komputerach zainfekowanych wirusem
HARE nalezy po jego usunieciu przeinstalowac drivery floppy dyskow."

Mysle, ze po przeczytaniu takiego opisu kazdy laik - a takim pewnie jest
wspomniany reporter mogl pozytywnie wyrazac sie o zabezpieczeniach W95.
Zreszta wiadomosc o wirusie pewnie dostali z agencji prasowej.

Pozdrawiam,
Michal

--
          Michał Sobkowski   mailto:msob_at_ibch.poznan.pl