Re: dobry i niedrogi naped CD

Autor: Wojtek Golabek (calculator_at_geocities.com)
Data: Thu 15 Aug 1996 - 00:08:44 MET DST

Marek_Wojtaszek_at_notessvr.s3000.krakow.pl wrote:

> Postage paid by: [Image]

> Kochani!
> Chcialbym sobie wreszcie zakupic swoj pierwszy i dlugo oczekiwany naped
> CD. Problem polega na tym, ze nie jestem tej dziedzinie ekspertem.
> Chcialbym aby byl on niezlej jakosci ale tez nie przesadnie drogi, no ico
> najmniej 4x. Czy ktos moze polecic jakis produkt lub firme? Bede
> niezmiernie wdzieczny.
>
> MarekJa polecam wszystkie CD-ROM-y firmy Aztech. Sam posiadam takie cudo
i jestem z niego bardzo zadowolony. Sa one troche drozsze
od innych ale naprawde warto.
 1. Korekcja bledow. Jak masz jakas niezle porysowana plytke to nie
    sypie sie jak inne i nie mowi ze nie moze odczytac sektora. Czyta
    wiekszosc mocno porysowanych plytek bez problemow i robi to w miare
    szybko.
 2. Transfer. Nawet jak CD-ROM jest np. 4X to nie znaczy, ze taka predkosc
    osiaga w kazdym mniejscu plytki. Na ogol transfer zalezy od tego w ktorym
    miejscu znajduje sie czytany plik na plytce. W przypadku CD-ROM-ow Aztecha
    wykres ten jest linia prosta (tylko pierwsze 2-3% plytki dobiegaja od
    deklarowanej predkosci).
 3. Czas dostepu. Jest on w miare niski (u mnie ok 230ms) na calej plytce
    niezaleznie od polozenia glowicy.

Argumenty te dotycza wszystkich modeli Aztecha- testowalem napedy od 2 do 8X.

Nie radze natomiast kupowac napedow Mitsumi- czas dostepu fatalny, korekcja
jeszcze gorsza (kumpel z Mitsumi przychodzi do mnie zebym mu odczytal jego
porysowana plyte), a transfer nizszy od deklarowanego.

Pozdrowienia

--
| Wojtek Golabek    mailto:calculator_at_geocities.com |