Re: zmiana irq karty sieciowej (os2)

Autor: Marius T. (marius.tomaschewski_at_hamburg.netsurf.de)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 19:50:37 MET DST

In article <199607171857.UAA00720_at_malcolm.rmnet.it>,
Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

>nie ma metody uniwersalnej - to zalezy od drivera
>bardzo czesto rozpoznaje jakies opcje (zwykle po '/') w config.sys
>klopot z tym ze dla driverow zwykle nie ma help'a
>ani nie mozna ich uruchomic z /? czy -h
>zwykle bez jakiegos kawalka instrukcji niewiele jest do zrobienia
>(jezeli wykluczymy disassemblacje :-)))
>
>Grego

Grego, chyba ktorys z nas cos tu zle zrozumial... Mysle, ze obejdzie
sie bez kodu driver'a i disassemblacji ;-))

Wychodze z zalozenia, ze chodzi tu o siec z rodziny LAN Server
(a nie Novell), czyli na LAPS (LAN Adapter Protocol).

W config.sys jest startowany device driver PROTMAN.OS2 (Protokoll
Manager), ktoremu jest podawana sciezka do pliku konfiguracyjnego,
PROTOCOL.INI. W pliku tym (normalny text) sa zdefiniowane protokoly
oraz "przejscia" do driverow, n.p.:

[TCPIP_XIF]
  DRIVERNAME = TCPIP$
  BINDINGS = "3C507_NIF"
; TCPIP$ to nazwa device protokolu
; 3C507 (Etherlink 16) siedzi u mnie

[3C507_NIF]
  DRIVERNAME = ELNK16$
; czasami sa juz tutaj zdefiniowane rozne wartosci, jak n.p.:
; IOADDRESS = 0x340
; INTERRUPT = 12

Kazdy driver karty sieciowej posiada swoj wlasny plik <nazwa>.nif
(3c507.nif) (z ktorego wyczytuje dane jak IRQ, IO i rozne inne.
Najczesciej mozna znalezc w nim naglowek (ten wzielem z ns2000.nif
poniewaz Etherlink 16 nie ma tych setting'ow dla IRQ; wystarczy
zmienic Hardware'owo :-))

[interrupt]
tag = INTERRUPT
display = "Interrupt level"
type = decimal
set = 2,3,4,5,7,10,11
default = 5
editable= YES

Wiec mozna poprzez reczna zmiane wartosci w PROTOKOL.INI
oraz <nazwa>.nif, oczywiscie zmieniajac takze ta wartosc
poprzez program konfiguracyjny karty sieciowej
bez problemu zmienic IRQ, IO, (address karty,) itp..

Mozna to zrobic takze "interaktywnie" programem LAPS.EXE,
ale wiedziec jak to sie robi recznie jest zawsze lepiej ;-)))

Marius.

--
|  "[...] denke niemals an die Zukunft.    |