RE: Podkrecanie CPU

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 14 Aug 1996 - 21:52:18 MET DST

Wybacz... to juz moja ostatnia odpowiedz w tym temacie, bo sie powoli
do rynsztoku znizamy...

> ??? nie rozumiem, przeciez idzie o plyte nie o procesor...

procesory 486 powyzej 50MHz (nawet niektore 50MHz) maja
zwielokrotniana czestotliwosc. Tzn. na zewnatrz jest inna niz w
srodku ukladu. Intel 100 ma 3x33MHz (albo 50x2 - do wyboru; nawiasem
mowiac puszczenie DX4/100 @2x50 daje tez niezle przyspieszenie). Aby
procesor pracowal z predkoscia 133MHz ustawia sie zewnetrzny zegar na
33MHz i mnozy go wewnetrznie razy 4. A Intele _NIE POSIADAJA MNOZNIKA
X4_ i dlatego w przypadku Zadnego procesora Intela, ani tez w
przypadku AMD 100 i 120MHz czestotliwosci 133 osiagnac sie nie da. i
plyta nie ma tu nic do tego. Mam nadzieje, ze nie musze nic wiecej
tlumaczyc ;)

> taaaa 286 na przyklad ;) a tego nie mieli

nie, ostatnio mieli DLC. moze sie juz skonczyly - pytaj na gieldzie,
w komisach, daj ogloszenie - wiele osob chce to sprzedac.

karpio