Re: Dlaczego NT nie nadaje sie do =?iso-8859-2?Q?oblicze=F1

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 13:09:13 MET DST

> [...]
> From: lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis)

> Tomasz =?iso-8859-2?Q?K=B3oczko?= (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl) wrote:
> : Wojciech Galazka <wgalazka_at_zoolook.chem.uw.edu.pl> wrote:
> : : Szef chce kupic NT i dual Pentium do liczeenia. Czy to ma sens ?
> : : Z tego co wiem, slabo jest wykorzystywany drugi procesor przez NT.
> :
> : 1) Po co na maszynie s|u+aczej do oblicze+/- |rodowisko graficzne?

> Byc moze wyniki obliczen warto zobrazowac. Albo parametry najlepiej
> wprowadza sie "na oko" [czyli - klikajac po obrazku)"

wyniki wejsciowe i tak trzeba wczesniej przygotowac, i zapisac
do pliku. kto chce, moze to robic pod windowsami. obliczenia i tak
sie robia na samych danych, i podczas ich trwania rysowanie nie ma
wiekszego sensu. wyniki i tak musza byc zobrazowane potem. kto uparty,
pewnie skorzysta z windows. polska to wolny kraj, kazdy kto chce moze
korzystac takze z windowsa :)))))

> : Zauwa+ +e
> : NT nie ma mo+liwo|ci odpalenia konsoli znakowej bez odpalania grafiki
> : wcze|nie. Skutek jest taki, +e kupe mocy procesora idzie w gwizdek.
>
> Grafika nie uzywana (czyli zadajemy robote i odchodzimy, a na ekranie
> nic sie nie zmienia) procesora w ogole nie obciaza.
> [Hm, byc moze pod NT nie jest az tak dobrze...].

i z pewnoscia tak nie jest. i jeszcze jedna durna sprawa. jak sie
wlaczy screensaver, to system jemu przydziela czas a nie aplikacji
ktora go potrzebuje. nie powinno byc na odwrot ? mi to wyglada na
dzialanie na wizualny efekt a nie efektywnosc.

> : 5) nie ma mo+liwo|ci uruchamiania proces<=w wiOmegacej ni+ jednej osoby (to jest
> : wielodostOmegap inaczej), przy wylogowaniu siOmega zadania u+ytkownika sa usuwane co
> : do joty. Czyl;i nie ma mo+liwo|ci zostawienia zadania w tle i wylogowania
> : siOmega tak +eby prace mog|a w miOmegadzyczasie rozpocz druga osoba.
>
> Jest. Jako "service". czyli unix'owy demon...

jaki on ma priorytet ?

> : Czyli AS to jest w|a|ciwy OS na workstation, a NT workstation to ten pierwszy
> : tylko poobcinany/poograniczany w wielu miejscach.
>
> Tak jakbys twierdzil, ze wlasciwy OS na unix'a to jest HTTPD, FTPD i
> sendmail..

chyba go nie zrozumiales. Jemu dokladnie chozilo, ze NieTe nie nadaja
sie na Apliation Server. lecz na Workstation. chyba ze twierdzisz ze
HTTPD, FTPD i sendmail to sa super workstation :))))))))

> P.S. O tym wszystkim tak naprawde decyduja programy. Czy sa w wersji
> na linux'a i NT?

tu z kolei ja nie wiem czy dobrze zrozumialem. jak ktos ma zrodla to
skompiluje na cokolwiek byleby mialo kompilator. dyskusja zaczela sie
od tego, ze nalezalo puscic jakis program obliczeniowy pisany w
Fortran.

> Jaroslaw Lis

         /=====\__/=====/ http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |
         | Grzegorz Szyszlo mailto:ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl |