Re: 3 dyski w AT jak ?

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 10:08:02 MET DST

At 07:24 12.08.96 +0200, you wrote:

> [...]
DOS/Win. :(

>Tak. aciak nie rozpozna. kropka :) starsze plyty do 486 z bios'em na
>2 dyski tez nie rozpoznaja. druga kropka :))
>sterownik sam z siebie tez nie rozpozna, tyle ze z takim sterownikiem
>jest dostarczany driver ktory robi to sam z siebie, i co ciekawe
>zapisuje w sobie parametry. dlatego mysle ze nie ma co teoretyzowac
>lecz sie rozejrzec za sterownikiem, zeby byl razem z driverem, i po
>prostu poeksperymentowac. jak pojdzie, kupic. trzecia kropka :))))

Czyli bez sztuczek z 4drive zadziala nam to tylko jesli mamy odpowiedni
sterownik dwukanalowy - E-IDE lub np. ktorys ze sprytnych Tekram'ow lub
BusLogic'ow z wlasna pamiecia konfiguracji kanalow dyskowych. Jesli jednak
sprobowac ze wstawieniem dwoch 'zwyklych' to sie bez 'sztuczek' nie
obejdzie. Wielokropek. :))

>ps: sztuczka z 4 drive dziala nie tylko w DOS. linux zobaczy nawet
>wiecej niz 4ry, problem jest po stronie sprzetwej zeby dalo sie
>ustawic dowolne IO i IRQ na sterowniku. OS/2 tez zasuwa swoimi
>driverami, i widzi. ktos tez wspominal ze na karcie dzwiekowej mial
>kanal IDE. podlaczyl tam HDD. i G95 to cos rozpoznalo. czwarta kropka
>:))))))
>
>krotko mowiac, "sztuczka jest sztuczka"
>
>sorry za zgryzliwosci :)

Nie przepraszaj bo nie ma za co. :)
Podajesz konkretne informacje - to sie liczy, wesola forma (mnie) nie
przeszkadza. Lepiej tak niz smetnie a nadecie. Czyms innym jest uszczypliwa
forma zewnetrzna informacji, czyms innym uszczypliwosc 'solo'. :)

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl
B->)