Re: Windoz NT

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 10 Aug 1996 - 18:51:09 MET DST

Ja, nizej podpisany Andrzej Karpinski, uprzejmie informuje, ze udalo
mi sie zainstalowac system operacyjny firmy Microsoft pt. Microsoft
Windows NT 3.51. Rownoczesnie pragne wyrazic slowa podziekowania
wszystkim, ktorzy wzieli udzial w interesujacej dyskusji (listy z
WindowsNT w polu "Subject") zupelnie nie na temat. Z drugiej strony,
jestem szczerze rozczarowany postawa Wojtka Piecka, ktory podal tylko
dwa parametry (winnt /c /b jesli dobrze pamietam), ktore spowodowaly,
ze system laskawie zainstalowal sie. To wrecz nie do pomyslenia, by w
tak krotki i konkretny sposob odpowiedziec na jakiekolwiek pytanie na
tej liscie. Bo jak powszechnie wiadomo, PECET sluzy do tego, zeby
pieprzyc bez sensu. Zglaszam wiec wniosek formalny o wypisanie pana
Piecka z listy PECET...

A tak na powaznie: pierwsze wrazenia.

WinNT dziala... szybko! Pisze to calkiem powaznie. Na moim zlomie
uruchamia sie szybciej niz OS/2, Win95 czy Linux. Tylko DOS robi to
szybciej, ale chyba dziwic sie nie powinnismy. Oprogramowanie 32-bit
dziala wyraznie szybciej niz odpowiedniki 16-bit pod klasycznymi
3.11. Najwieksze moje zdziwienie wywolalo odtwarzanie .AVI'ow
systemowym MediaPlayerem. Zawsze wydawalo mi sie, ze mimo ogromnej co
by nie mowiec, wydajnosci moj stary Herculesik nie wyrabia, a tu mila
niespodzianka... To soft nie wyrabial bo pod WinNT .AVI pelnoekranowe
(1024x768x16bitx70Hz) odtwarzane sa plynnie, a w klasycznych win
uzyskiwalem max. 5 klatek/s. Inne: system jest stabilny! Pisze to
calkiem powaznie. Mimo ze meczylem go jak umialem najbardziej nie
wylozyl sie ani razu :((( Wyjatek stanowia niektore programy 16bit,
ktore odmowily pracy lub dzialaly niepoprawnie (np. Word 2.0C). Mimo
szczerej niecheci jaka palam do M$ musze stwierdzic, ze pod warunkiem
posiadanie wlasciwego hardware, NT jest calkiem przyzwoita rzecza.
Zastanawiam sie tylko, jak bedzie to dzialalo na 2x PPro 200MHz albo
czyms podobnym, jesli na starenkim 486 odczulem wzrost predkosci w
stosunku do 3.11. Wnioski: czas przejsc na real 32-bit software. Byc
moze wielu z nas 386 w zupelnosci by wtedy wystarczylo.

karpio

ps. nie wiem tylko czemu, by sie zalogowac trzeba zresetowac komputer
;)))