Re: Conner CFS540A

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Sat 10 Aug 1996 - 02:23:31 MET DST

Piotr Deszcz <Piotr.Deszcz_at_f10.n4800.z52.global.pdi.net> wrote:
PD> Opcja LARGE , o ktorej mowa najprawdopodobniej
PD> polega na zdefiniowaniu duzych ( zapewne 8KB ) klastrow. Zwiekszenie pojemnosci
oj, nie na tym to polega
tryb LARGE polega na tym, ze BIOS przedstawia oprogramowaniu inna geometrie,
niz rzeczywista_logiczna_geometria_dysku ;) (dzielac przez jakas liczbe
liczbe cylindrow i mnozac przez ta sama liczbe glowic)
potem gdy od systemu operacyjnego dostaje jakies zadanie, przelicza
to na rzeczywista logiczna geometrie dysku i dopiero teraz odwoluje sie do
dysku... w ten sposob pozwala to na obejscie ograniczenia niektorych SO
do 1024 cylindrow...

PD> Taki sam efekt spowoduje uzycie specjalnego oprogramowania ( nie pamietam
PD> Instalujac toto mo+ecie przezyc horror:

PD> 1. nie da sie odinstalowac bez niskopoziomowego formatu
sorry, bzdura ;)
to jak to odinstalowac ? niskopoziomowy format w dyskach IDE nie istnieje
wiec na pewno jest inny sposob ;] (chyba nawet wiem jaki;)
PD> 3. nie da sie odinstalowac bez niskopoziomowego formatowania
gdzies juz to slyszalem ;->
PD> 4. Po instalacji nie moge uruchamiac system z dyskietki ( co jest jak
PD> miecz Damoklesa, ktory spadnie gdy cos mi padnie na twardzielu ).
nie dziwne... a moze da sie to cos wrzucic jakos tez na dyskietke?
wtedy mozna by uruchamiac system z dyskietki... tak sobie teoretyzuje...

--c