Re: Polskie znaki znowu strasza (sredno dlugie)

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Thu 08 Aug 1996 - 19:31:38 MET DST

Mariusz Mroczkowski <Mariusz.Mroczkowski_at_p9.f54.n480.z2.fidonet.org> wrote:
: SB> i obaj uzywaja tego poprawnie, tylko jwr wysyla listy w 8bit,
: SB> a on uzyl QUOTED-PRINTABLE
: No i co z tego. To w koncu gdzie jest ten rzekomy STANDART!
tak samo jak mozna uzywac dyskietek m.in. 5.25" oraz 3.5" tak
samo mozna na dwa sposoby kodowac znaki o kodach > 127
1. umieszczajac je w liscie tak jak sa, czyli kodami > 127
2. stosujac kodowanie MIME Quoted-Prontable bo poczta jeszcze
   nie wszedzie jest 8 bitowa...

: SB> moze zamiast narzekae usmiechnal bys sie do admina bramki, sprawdzil
: SB> co jest nie tak - albo jeszcze lepiej mu pomogl!!
: A co ja mam do bramki ? Czy to ona produkuje mi te krzaki ?
faktycznie - teraz juz nie
na poczatku sobie pomyslalem, ze moze to byc wina bramki 2:480/40,
mogla obcinac naglowki MIME, ale okazuje sie, ze tak nie jest
(tutaj przepraszam khc, ze jego podejzewalem ;)
i bramka pracuje poprawnie
wiec problem lezy wylacznie po Twojej stronie...

: Jesli _OBIE_ osoby pisaly w STANDARCIE, to znaczy ze NIE MA _ZADNEJ_ DE FACTO
: standaryzacji (bo od jednej dostalem krzaki).
ja odebralem obydwa listy poprawnie... i obydwa byly poprawne
: I nic mnie nie ochodzi, ze to linia przesylu, protokol, bramka czy rodzaj
: kodowania... Moze tez mam szukac po Polsce tego szwankujacego systemu/bramki?...

: SB> jak ja zaczalem pisae do Fido z Linuxa to byla wielka afera,
: ....
: SB> poprawilem sam swoje oprogramowanie....
: I nadal piszesz w mazovii a nie w fidomazovii co widac po Twoim "c'" :-P
: A fidomazovia to standart _obowiazujacy_ w R48_FIDO (procz plain ascii).
no i dzieki, ze wreszcie mi ktos o tym powiedzial
poprawienie tego to piec minut, ale musialem sie dowiedziec od kogos,
ze cos jest nie tak...

--
civic