Re: Ciekawostka

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Thu 08 Aug 1996 - 21:29:17 MET DST

-----------[nt. WARP'a]----------
>1. Czy to bedzie dzialac z programami z Windows 95 i jesli tak jak to
>dziala - szybkosc i stabilnosc

Programow "exclusivly for '95" na WARP'ie nie odpalisz, chyba ze
przypadkiem, tych "exclusivly for NT" rowniez. Te dla 3.1x i "dual'e"
3.1x/'95 chodzic beda (a przynajmniej powinny) i to nie gorzej niz pod
'oryginalem'. Nie probowalem macac sie z MS-Win przechwyconymi przez WARP'a,
te wbudowane (Win-OS) zachowuja mi sie dotad przyzwoicie.

>2. Czy dzialaja lub sa dpowiedniki MS Office, Photoshop, drivery do kart
>graficznych,( ktore to moga ) z mozliwoscia rodzielczosci do 1600*1200 *64k

Dwa pytania w jednym punkcie,
        Jest (w Bonus Pack'u) IBM Works - cos pomiedzy MS-Works a MS-Office
dla 3.1x, czyli od Office'a jednak slabsze. MS-Office dla OS/2 chyba nie
istnieje. Innych odpowiednikow na razie nie znam.
        Drivery - zwykle bieda z nedza, tez mnie dotknelo. Zaleznie od
sprzetu. Jesli ze sprzetem nie dostales to trzeba pytac u dostawcy lub
szukac na hostach producentow albo na Hobbesie. Zwykle jednak daje sie
znalezc, ewentualnie nie fabyczne, tylko jasies niezalezne free/share.
Zawsze (?) tez mozna pomyslec o modernizacji maszyny, juz pod tym katem.

>3. Czy mozliwy jest dual boot. Jesli np nie ma tylko odpowiednika Photoshopu
>i nie chodzi ten windowsowski wtedy bym ladowal Win95 zeby uzywac ten jeden
>program.

Mozliwy i bez wiekszych problemow. Mozesz miec na jednej partycji OS/2 i
DOS'a z Win. 3.1x i G'95. Jesli bedziesz instalowal OS/2 _na_ MS to nie
powinno (?) byc klopotow. Licz sie jednak z tym, ze przelaczanie miedz s.o.
moze byc dwuetapowe: np. OS/2 --> DOS (jesli ostatnio w uzyciu bylo G'95)
moze miec przebieg OS/2 --> G'95 --> DOS.

>Andrzej Kajetanowicz

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl