Re: PSI Kurier daje pryncypialny odpor

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Tue 06 Aug 1996 - 12:04:41 MET DST

"S.D." <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:

>Tak 1:1
>A Apple Miscrosoft IBM Hewlett-Packard UNIX Netscape SUN INTEL i tysiace
>innych
>to firmy europejskie......

1. Co to za firma UNIX?
2. Co do innych to naprawde nie wiem o co drzec kota. Nie
rozumiem na czym polega ta magiczna definacja amerykanskosci gdy
te firmy sa na gieldzie i tak naprawde nie do koncza wiesz kto
jest wlascicielem, bo akcje moze kupic Japonczyk lub facet
Kuwejtu czy z RPA, producje i tak robi glownie sie poza USA
(nie tylko hardware na Tajwanie czy indonezji, duzo softu pisze
sie w Indiach), mysl techniczna (R&D) to bardzo dosc czesto
pracujacy w USA ludzie ktorzy doktoraty zrobili w Tajpej, New
Delhi, na Stratclade czy ETH, jesli tak jak IBM nie postawili
sobie calych laboratoriow badawczych gdzies tam. Zarzad
wiekszosci z nich nie jest scisle obsadzony przez ludzi z USA.
Czesto nazwa firmy amerykanskiej jest tylko trade markiem, np
latopy Apple byly robione wylacznie przez Toshibe. Tak szczerze
mowiac to chyba najbardziej amerykanska z wymienionych jest MS.
3. Jak juz checesz jakies Europejskie to koputery robi rowniez
Nokia, Philips, Simens, Olivetti, Alcatel, Bull (o zgrozo!), ICL
(chyba jeszcze istnieje) wiecej jakos mi nie przylazi do laba,
moze ktos napisac wiecej...

Pawel