Re: PSI Kurier - tymczasowe resume

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Tue 06 Aug 1996 - 02:22:33 MET DST

At 00:45 06.08.96 +0200, you wrote:

>Bez przesadyzmu. Zeby dzialal login, wystarczy ze serwer dostanie
>haslo, zaszyfruje je sobie i porowna z zakodowanym wzorcem. Wcale
>nie musi ich trzymac w pamieci odkodowanych - jezeli tak zrobili,
>to jest to blad w sztuce. W koncu login wcale nie musi byc taki
>szybki.

Novell wrecz gdzies w dokumentacji pisze, ze bindery jest trzymane w
pamieci. W jakiej formie ma w pamieci (szyfrowane czy nie) nie wiem.
Istotne, ze odpowiada, gdy zapytac i nie wnika czy pytajacy ma prawo sie
dowiedziec, kretyn binarny.

>No, to juz gorzej. Ale i tak preferowana metoda wlamania do Novella
>jest podlozenie 'fake logina' na koncowce.

Nie znam ...

> W porzadnej firmie serwer stoi w oddzielnym pomieszczeniu pod kluczem.

W _porzadnej_ czyli co n-tej, gdzie n>>10. :(((

>Na marginesie: ktos u Novella mial chyba zly dzien, piszac instalator
>do 3.12 - rconsole defaultowo w SYS:PUBLIC... :-)))

Przeciez jest zabezpieczone haslem, he-he podanym otwartym tekstem w
autoexec.ncf. Oni cos mocno w hasla wierza, w przeciwienstwie do mnie.

>Grzegorz Bodaszewski

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl