Re: ext2fs, hpfs, ntfs [bylo: obiektowy W95]

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 19:53:18 MET DST

At 12:00 05.08.96 +0200, you wrote:

>: >Przestarzaly? On nie tyle byl przestarzaly, co wyjatkowo zamkniety
>: >na wszelkie mozliwosci rozwoju - segment 64KB. Co z tym mozna zrobic?
>: >I ten 1MB przestrzeni adresowej...
>:
>: Dzis - tylko wyc i jeczec. Gdy PC projektowano to mial OLBRZYMIA pamiec
>: operacyjna bo 128KB z mozliwoscia rozbudowy do 256KB.
>
>Piszesz o jakim zaawansowanym modelu, bo ja czytalem o 64KB, z opcja
>(dla biednych) 16.

Chyba mylisz modele (ale sie nie zapre zadnimi lapami). 16-128KB to mialy
chyba prototypy, te z magnetofonem. Pierwsze wersje handlowe PC (ale jeszcze
nie XT) to 128/256KB. Ma ktos owczesne katalogi, prospekty etc.?

>O ten 1MB nie mam specjalnych pretensji, znacznie wieksze o to, ze karte
>graficzna wsadzili 'na stale', i w dodatku powiedzieli wszystkim gdzie to
>jest. Ale uzyc procesora z segmentem 64KB, to byl szczyt idiotyzmu - nawet
>wtedy.

Perpektywicznosc myslenia byla tu u Big Blue jakby watpliwa. Gdyby trwalosc
PC byla jednak taka jak innych owczesnych modeli - nie byloby sprawy.

>: >Tylko, wiesz, jak juz mam instalowac produkt niezgodny z MS, to moze jednak
>: >lepiej Linux'a? No, chyba, ze dorobia Win32s-95 pod OS...
>: >
>: Zgodny, zgodny. WARP 'jada' wiekszosc _przyzwoicie_ napisanych aplikacji dla
>: Win 3.1x. Nie jada pseudo '32b' dla G'95. To jednak - IMHO - mala strata bo
>: _prawdziwie_ natywnych aplikacji dla G'95 jakby malo. Zanim sie pojawia to
>: moze Merlin juz sobie z tym poradzi?
>
>No wlasnie - a to decyzja wazna, nie moze sie opierac na 'moze'.

_Dzis_ dla WARP'a alternatywy nie widze. Co bedzie po wejsciu na rynek
wiekszej ilosci aplikacji prawdziwie Win-32? Sam sie obawiam deklaracji
IBM'a, ze 'rozbrat z winda'. Masz racje - to sie stanie bardzo wazne, tyle
ze za jakies 2 lata.

>Jaroslaw Lis

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki