Re: Jak zabezpieczyc dysk lokalny w Win95?

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 19:53:08 MET DST

At 09:44 05.08.96 +0200, you wrote:
>Jestem administartorem sieci komputerowej Novell skladajacej sie z 50
stanowisk. Klienci pracuja pod systemem Win95 zainstalowanym na dyskach
lokalnych komputerow. Problem stanowi dla mnie calkowite zabezpieczenie tych
dyskow przed dostepem uzytkownikow.

>Adam Dziadosz

1. Na temat mozliwosci 'wewnetrznych' G'95 sie nie wypowiem, bo pewnie wiesz
o nich nie mniej niz ja. Co z nadaniem wszystkiemu atrybutu read only?
2. Domyslam, sie ze chcesz efektu typu: odpala sie z lokalnego, loguje do
pajeczyny i nie ma mozliwosci technicznej nic na C: (i ew. nastepnych
lokalnych) zmienic, ale moze biernie korzystac z zawartosci. Jesli G'95 Ci
tego nie oferuje to obawiam sie, ze zostaje tylko:
3. Ciac odpowiednie zyly w kablu sygnalowym HDD. Ma to jednak 'troche' wad:
a) by samemu cos zmienic na dysku lokalnym musisz chwilowo wymienic kabel
b) nie kazdy sterownik dyskowy chce z tak 'wykastrowanym' dyskiem gadac
c) odpada swap na dysk lokalny i swapic trza by przez siec (fuuuj)
4. Boje sie, ze malo przydatne: niegdysiejszy Disk Manager firmy Ontrack
pozwalal zrobic partycje read-only. Nigdy sie tym nie bawilem - tym bardziej
nie wiem jak sie to ma do G'95.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl