Re: Conner CFS540A

Autor: Wojciech Galazka (wgalazka_at_zoolook.chem.uw.edu.pl)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 16:54:30 MET DST

In article <4FD11A52B66_at_bachus.1lo.lublin.pl> DOCENT_at_bachus.1lo.lublin.pl (ANDRZEJ PIETRASIEWICZ) writes:
>From: DOCENT_at_bachus.1lo.lublin.pl (ANDRZEJ PIETRASIEWICZ)
>Subject: Conner CFS540A
>Date: 5 Aug 1996 16:27:10 +0200
>Prosze o pomoc!
>

> Mam komputer z BIOS'em AWARD (datowanym styczen 1995), plyta z VLB,
>do tego dolaczony jest dysk 540 MB Conner CFS540A. Problem? - fdisk

jak dolaczony, oddzielny sterownik FDD/HDD a nie na plycie ?

>widzi uparcie 504 MB i tak tez formatuje.
> Na koniec jeszcze pare szczegolow:
> - w setup'ie dysk jest ustawiony jako NORMAL
> - gdy go ustawie jako LBA lub LARGE, to poszczegolne parametry
> (HEADS, SECTORS itp) staja sie niedostepne do zmian
> - gdy jest ustawione LBA wystepuje blad i nie da sie formatowac,

hmmm, a sterownik dysku twardego obsluguje dyski powyzej 540 MB?
z tego co piszesz, nie obsluguje.
Mialem taki sam problem
Rozwiazanie (byc moze nie najtansze)
1 backup cennych rzeczy z dysku na dyskietki
2 ustaw w CMOS dysk na LBA
3 zaopatrz sie w sterownik Enhanced IDE (EIDE) do zlacza VLB.
  Unikaj Goldstara i wszystkiego co ma w nazwie liczbe "640"
  Ja uzywam DTC
4 wloz strerownik na plyte, podlacz wszystko, sformatuj.
5 W tym momencie masz juz swojr 540 MB (1MB =1 milion b)
6 Czy wiesz, ze jednoczesnie straciles wiecej przestrzeni na dysku
  przez clustery 16 kB?

Lepszy pomysl
* pies gryzl 12 MB
* zbierz troche kasy, sprzedaj stara plyte
* kup nowa plyte (najtansza chyba ATREND?) + AMD 586
Doplacajac ok 200 PLN masz nowy komputer i to jaki szybki :)))

Wojciech Galazka
Computer Center
Wydzial Chemii UW
Pasteura 1