Re: PSI Kurier daje pryncypialny odpor

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 10:32:16 MET DST

lewando_at_ibm.net wrote:
: Otoz wydaje mi sie ze Europa nie ma sie czego wstydzic. Nie wiadomo tez, kto
: z kogo korzysta. I tak:
:
: 1. Pierwszy komputer zostal zbudowany w 1940 przez Bulgara Atanasowa
: (nie, to nie zart, sluze dokladnymi informacjami, sa na ten temat dwie
: ksiazki). Ostatnio sad uchylil patenty Eckerta zwiazane z komputerem ENIAC,
: i stwierdzil se Eckert skopiowal rozwiazania Atanasowa. Co prawda Atanasow
: zbudowal komputer w Iowa State College, ale wyksztalcenie uzyskal w
: Bulgarii,

To tak mowiac szczerze 1:1 w meczu Europa-US.

: Polacy uczastniczyli aktywnie w pracach nad Algolem (Prof. Lukaszewicz i
: Paszkowski), a na definicje Algolu wywarl wplyw jezyk SAKO (System
: Automatyczniego Kodowania Operacji) opracowany w Instytucie Maszyn
: Matematycznych dla maszyny Zam-41.

No, nie jestem pewien, czy polacy nie zrobili pierwszego na swiecie
stronnicowania pamieci. Byla bardzo przydatna, bo umozliwiala
przelaczenie sie na inna rure z rtecia 'w locie', jak z ktorej aktualnie
uzywanej zaczynala rtec wyciekac...

Jarek.