Re: Winda w pajeczynie

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Fri 02 Aug 1996 - 23:40:35 MET DST

At 09:42 02.08.96 +0200, you wrote:

>: Poza tym Ziuta zadzwoni po minucie, a nie kwadransie - nawet
>: bym od wlasciwej szafy nie zdazyl wrocic do swojego pokoju :-)))
>
>A, to nie masz porzadnego okablowania. Albo wszystkie druty zbiegaja sie
>u Twojego biurka - albo inwestujesz w huby z SNMP.
>Wtedy Ziute wylaczasz paroma ruchami myszy....

Tez tak pisalem

>: Teoria mowi, ze swapa na sieci w ogole nie powinno sie
>: sadzac z uwagi na to, ze generuje za duzy ruch.
>
>I slusznie - Windows+Ofiice potrafia dyskiem krecic dlugo i solidnie.
>Ze trzy takie koncowki - i Ethernet masz nasycony.

Tez tak pisalem

>A dzis? Gdyby nie to glupie G'95, to kupujemy 16MB RAM, Fast Etehrnet,
>i nawet zakladamy swap sieciowy. Rzadko bedzie uzywany..

Tez tak uwazam. Przy 8MB (tyle to juz wymuszam mowiac, ze zainstalowac sie
nie da) system jakos zyje.

>Ostatnio mam podobna sytuacje z jednym DOS'owym programem ksiegowym -
>W praktyce wymaga lokalnego dysku. Powod prozaiczny - exe ma 3MB,
>nakladkuje sie w podstawowych 640KB wyjatkowo ostro,
>co szczegolnie wychodzi w niektorych zestawieniach - po efektach sadzac,
>do odczytania kazdego rekordu musi odczytac kilkadziesiat KB nakladek.

Czy to aby nie jakis twor firmy 'PSI' z Wroclawia?

>: Bootproma ostatni raz na oczy
>: widzialem jeszcze za czasow, kiedy milosciwie panowal nam Arcnet.
>
>Jedno drugiemu nie przeszkadza - szczegolnie jak sie ma studentow.
>Lokalny dysk na swap, a BOOTROM do wystartowania systemu ze 100%
>pewnoscia.

Dyski lokalne _nie_powinny_ zawierac systemu operacyjnego. O skutkach zabawy
zawirusowana gra na maszynie bootowanej lokalnie podczas awarii sieci juz
pisalem.

>: p.s. Czy to aby nie temat na pl.comp.sys.novell ?
>
>Dlaczego novell, a nie ogolnie 'networking'? A siec sie zaczyna,
>jak sie do domu kupi/pozyczy drugi komputer...

Ano, anoo.

>Jaroslaw Lis

Jarku, czy my nie jestesmy za bardzo zgodni? Ktos gotow nam zarzucic, ze
montujemy klike... ;))

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl