Re: interfejs do urzadzen pomiarowych

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 02 Aug 1996 - 08:04:51 MET DST

On Fri, 2 Aug 1996 03:16:41 +0200, Mariusz Mroczkowski wrote:

>Z tego co pisales wynika, ze raczej chodzi o wolnozmienne
>przebiegi (cisnienie, temperatura, - mozna do tego smialo
>uzyc port joysticka jesli /dokladnosc/rozdzielczosc /zakres
>nie musza spelniac jakichs szczegolnych wymagan a ma to
>ta zalete, ze w gameporcie jest juz prosty przetwornik A/D
>wiec wystarczy dorobic interface.

W mojej (niezbyt humble, bom sie tym juz bawil dosc sporo)
opinni - port joysticka nie nadaje sie do ZADNYCH,
ale to ABSOLUTNIE ZADNYCH - ____pomiarow____.
On nawet do joysticka niezbyt sie nadaje
(patrz - koniecznosc kalibracji)

Mozna go ___najwyzej___ zastosowac do orientacyjnego wskazywania
czy cos rosnie czy maleje, a i to pod warunkiem sygnalow silnych
i w miare szybko zmiennych.
Co oznacza "w miare" w tym przypadku?
Otoz w ogolnosci - TRUDNIEJ jest mierzyc przebiegi naprawde
wolno zmienne niz te szybkozmienne (oczywiscie nie te naprawde
szybkozmienne, ale to juz chyba oczywiste).
Zas jesli chodzi o szczegoly, to moge sprawdzic jesli ktos by
chcial koniecznie wiedziec jaka jest graniczna czestotliwosc
pracy portu joysticka, ale zapewniam ze mala. Co gorsza -
ZMIENNA!!! Im wyzsza wartosc tym wiecej czasu zajmuje jej "zdjecie"

RESUMEE':
  "mozna do tego smialo uzyc port joysticka"

uznalbym za zdanie troszeczke zbyt pochopnie rzucone

Grego