Re: Winda w pajeczynie

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 01 Aug 1996 - 21:59:25 MET DST

B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl) wrote:
: >W sumie, to kopiowac trzeba tylko system.ini - on odpowiada za 'sprzet'.
  [...]
: >Nawet mozna go zapamietac potem w gdzies u uzytkownika, a jak dla danego
: >komputera nie ma wzorca - to wtedy kopiowac wzorcowy.
:
: I produkowac te MB, i w razie jakichs centralnych zmian obrabiac te ...set

MB akurat nie tak duzo sie spodziewalem - kilka 'system.ini' na uzytkownika
ni zajmie wiele. Ale chyba faktycznie masz racje, ze samo system.ini nie
wystarczy.
Wiekszych centralnych zmian sie w system.ini nie spodziewam.

: >Ee, konfigurator odpala sie w login skrypcie, a wlasciwa kolejnosc mapingow
: >powoduje ze odpowiednie win sie odpala..
:
: A nie! Dwa bledy w rozumowaniu:
: - winda _NIE_ jest uruchamiana domyslnie w chwili zalogowania, sa wszak i
: aplikacje pod golego DOS'a. Z tego wynika drugi byk:

No, wcale nie kazalem od razu odpalac windy. Przygotowane system.ini
czekaloby sobie az do odpalenia, gdyby faktycznie nie:
: - w Twoim wariancie wyobraz sobie: logujesz sie na stacji #1
: (skonfigurowales wiec Win pod #1), nastepnie logujesz sie na #2
: (przekonfigurowales se Win dla #2), odpalasz Win na stacji #1 - i jestes w
: burakach. Smacznego :(

Connections=1, jak to juz sugerowano...

: >Nic w tym odkrywczego. Zalecam to na kursach od paru lat. Niekoniecznie dla
: >Windows'a. Z tym, ze sugeruje U: jak 'juzer'.
:
: No to jestesmy z roznych nieco szkol. Ja zwykle mapuje:
: f:\ = sys:\ ;(te koncowe '\' dla przejrzystosci)
: g:\ = roboczy_1:\ ;Czy jak sie tam wabi...

Ja stusuje Z:, W: i U:. Problem w tym, ze to nie zawsze moze byc f:!
(dwie partycje, stacker i CDROM, etc). Juz bezpieczniejszy bylby h,i,j:,
ale z kolei to sie klucilo z ktoras winda, co lubiala mapowac inne
windziane dyski ponizej lastdrive.

: >O, wlasnie sie chcialem o to zapytac. I dalej - ja tam w 640x480 nie
: >potrafie pracowac. [...]
: >No, ale czasem nie mozna inaczej. Tylko wtedy moje okienka nie mieszcza sie
: na ekranie - mozna z tym cos zrobic?
:
: Odpowiedz jest chyba powyzej, albo winda dorobi 'suwaki, albo nie rozumiem
: pytania.

Winda w takim przypadku daje tylko czesciowo widoczne okno PM, ktore mozna
zmniejszyc i przeciagnac na srodek ekranu. Ale to wk*****, i milo byloby,
gdyby na niektorych stacjach uruchamial setup juz ze zmniejszonym okienkiem.

: >-Ilu administratorow potrzeba na jednego uzytkownika?
: >
: Pierwotne zainstalowanie to istotnie upierdliwosc. A potem: zakladam nowego
: uzytkownika, syscon zaklada mu katalog prywatny, ja mu w jego prywatnym
: zakladam '\windows', do niego kopiuje zestaw wzorcowy minimalny (trzymam na
: sieci gotowca, przyznaje sie) i na tym jego minimum puszczam konfigurator
: dla zadanych aplikacji, sprzet mu sie 'sam' skonfiguruje jak zacznie prace.
: Na 386/40 trwa to okolo kwadransa. Pozniej zyje to wlasnym zyciem i nie
: zawraca mi glowy, az delikwent se cos sp[pii].

Latwo powiedziec. A jak trzeba cos zainstalowac, poprawic, naprawic -
jak to w praktyce jest upier****?

Jarek.