Re: Propozycja i Re: Mime/ISO/Netykieta/RFC/pudlo!

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Thu 01 Aug 1996 - 20:00:32 MET DST

Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.IT> wrote:
GK> oczywiscie - masz racje,
GK> ale tez wiesz doskonale ze nie o to chodzilo
goraco bylo ;)
GK> jesli zaczne swoje maile wysylac zzipowane
GK> a potem uuencodowane
GK> nawet bez zadnej informacji o tym w headerze
GK> to tez bede zgodny z RFC822, nieprawdaz?
taaaaa, faktycznie - racja
GK> a czy byloby to do przyjecia?
uhm

ale - prawo bys mial, a ja bym po prostu tego nie czytal...
[ chociaz, jesli by mi zalezalo to bym sobie odpowiednio to zautomatyzowal ;) ]
moje maile z polskimi literkami tez mozna nie czytac, najlepiej
mnie wrzucic do kill-fill'a ;-]
i o to chodzi - nikt nie ma prawa na mnie krzyczec, ze uzywam polskich literek
bo robie to zgodnie z 'przepisami'... najwyzej niech mnie nie czyta

poza tym - nie walcze o polskie literki po to, zeby udowodnic, ze
unix jest lepszy, bo przystosowany... mam inne powody :->
[...teraz bedzie o win...]
Ci co sa przystosowani co prawda czesto narzekaja na winy za ich cp1250,
ale to wlasnie oni najczesciej staraja sie pomoc uzytkownikom platform
takich jak win... ja sie zastanawiam ilu uzytkownikow win wyslalo
do M$ list w tej sprawie... bo uzytkownikow unixow, itp. to znam
dosc duzo, ktorzy do M$ pisali...
[...koniec...]

GK> Sciagnalem specjalnie w tym celu RFC1855
przy okazji dzieki za numerek :)

GK> Ze wzgledu na programik, ktory pisze wglebilem sie nieco powazniej
zauwazylem :) i ciesze sie, ze niektorzy cos robia ;]
GK> wymagania minimalne. W wymaganiach minimalnych nie ma wymagania
GK> aby program potrafil zrobic cokolwiek z charset=ISO-8859-*,
GK> ma jedynie zapewnic by przy takim charset'cie poprawnie byly
GK> wyswietlane znaki WSPOLNE dla tego charsetu i US-ASCII, czyli
GK> znaki 0-127.
dodam, ze co prawda program nie musi z tym nic robic, ale jesli naglowek
juz taki jest - to nie ma prawa narzekac, ze jego program
robi z listu krzaczki :)
GK> Mozna w tym celu wykorzystac Content-Type: multipart/alternative.
fajny pomysl :)

>mam sie wkurzyc i zrobic swoja? ale i tak na razie nie zrobie,
>bo by wysylala postingi tylko raz dziennie...
GK> zaczyna mnie pociagac. a mozliwosci mam wieksze
pewien czlowiek obiecal, ze zrobi w koncu ta bramke ;)
(i to czlowiek z duuzymi mozliwosciami)
mam nadzieje, ze sie wywiaze... ;)

slawek