Re: FX, HX i ... VX ???

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 01 Aug 1996 - 10:29:43 MET DST

Sebastian Krzyzowski napisal (-a) :
[...]
> Nie moge sie zgodzic, ze ubozsza!!!!

A ja twierdze, ze jednak ubozsza i wolniejsza (przeprowadzilem troche testow
porownawczych)

> HX - zoptymalizowany pod wzgledem szybkosci dostepu do pamieci
> (t.zw. memory timings), PCI v.2.1, concurrent PCI etc, wg Intela
> przeznaczony do komputerow biurowych (nieco drozszy - kilka $)

zapomniales o pamieciach z parzystoscia (do 512MB), funcji ECC i SMP

> VX - to co wyzej, bez optymalizacji wykorzystania pamieci, ale za to
> lepiej rozwiazana kwestia architektury SMBA (dzielona pamiec
> RAM miedzy procesorem a karta grafiki - swietna rzecz!!!).

SMBA to akurat nienajlepszy pomysl i byl to raczej krotki przeblysk
genialnosci bo pamieci bardzo potanialy a jeszcze na dodatek niektore
systemy (w tym G'95) "nie wspieraja" takiego wynalazku. Jedynym plusem VXa
jest DIMM z pamiecia SDRAM (z rewelacyjnym czasem dostepu 10ns!) ale cena
jest w tej chwili jest dwa razy wieksza niz pamieci EDO o tej samej
pojemnosci. Zysk wydajnosci w testach aplikacyjnych od 4 do 6% w porownaniu
z EDO na tej samej plycie (ASUS TVP4) a w testach "pamieciowych" do 50%.
VX w/g Intela bierze tylko 64MB RAMu :(

> Mimo, ze w HX-ie jest jedna sliczniutka, malutka, zlociutka, cieniutka
> kosc i wyglada jak reklama technologii z XXI wieku, a oba
> uklady VX sa w starych krzemach, to jednak Intel traktuje je oba
> rownowaznie pod wzgledem zaawansowania technologicznego,
> a wedlug mnie plyta ASUS-a z VX jest bardzej zaawansowana niz z HX.
> (ma wiecej bajerow, i jest troche tansza).

VX ma jeden bajer; DIMM i to wszystko. Nie ma parzystosci, ECC, SMP,
optymalizowanych timingow dla EDO. VX wyglada na troche lepszego FXa i
raczej blizej mu do niego niz do HXa.

Piotrek