Re: PSI kurier - pare slow o programach

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Tue 30 Jul 1996 - 10:48:26 MET DST

rjasicki_at_telbank.pl (B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow
Osobistych) wrote:

>Idea 'komputerow sieciowych' jakos ostatnio ucichla. Oby - IMHO - na zawsze.
>Nie wywoluj wilka z lasu. :-)

To nie bylby komputer sieciowy. W komputerze sieciowym moc
przetwarzajaca znajduje sie gdzies w sieci a Ty masz de facto
termial. Tutaj masz w konsoli procesor 32Bity RISC i 16 MB RAM
plus VRAM za 300 $. Potrzeba rom z oprogramowaniem browsera i
modem, no i jak pisalem troche RAM na zakladki. Opcjonalnie
prosta klawiatura IR. Wydaje mi sie ze taka wkladke moze z nie
najszybszym modemem (14400) mozna by sprzedawac za 100$.
Prawdopodbnie mialoby to szanse byc dosc niezawodne chocby z
powodu jednolitosci sprzetu i oprogramowania, braku narzutu na
universalny system operacyjny.

Jak by byla dostepna dokumentacja to pewnie juz dawno uzywalbym
gameboy jako tanich podrecznych uzadzen do zbierania danych. Masz
ekran graficzny, bateryjnie zasilanie, procesor zblizony do Z80 z
64kb ramu statycznego dodatkowa gumowa "przemyslowa obudowe". A
jak sie cos sp[..] to 60$ i kupujesz nowe.
Pawel