Re: Plyta 386

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 28 Jul 1996 - 16:26:59 MET DST

> Czy ktos pamieta jeszcze procesory przeznaczone do plytek 386 ?
> Gniazdo w plycie opisane jest 486 DLC. Czy takie procesory mozna
> gdzies jeszcze kupic (na gieldzie nie ma) i czy warto. Chodzi mi
> o zlozenie 486 bardz tanim kosztem.

486DLC mozna po prostu wlozyc do plyty 386 i dziala. Jesli plyta nie
ma wspracia w bios dla tego cpu to potrzebowac jeszcze bedziesz
krociutki programik, zeby wlaczyc cache bo inaczej wzrostu wydajnosci
w porowananiu z 386 specjalnie nie odczujesz. 486DLC40 dziala w
przyblizeniu odrobinke wolniej niz 486sx/33, tak to mniej wiecej
oceniam. Szczerze mowiac polecalbym raczej nabyc jakas stara, 5V,
plyte 486 z normalnym cache (mozna kupic za troche ponad 100zl) i
wstawic tam np. DX2/66 za jakies 80-90zl. Wyjdzie zdecydowanie
wydajniej, a nie jestem przekonany czy napewno drozej.
karpio