Re: pytanko o filtry i nie tylko

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 28 Jul 1996 - 16:08:55 MET DST

> Mam pytanko. Jaki najlepiej filtr kupic ?
> Ktory najlepiej wytlumia szkodliwe promieniowanie,
> zmniejsza refleksy, najmniej klopotliwy w eksploatacji
> (czyszczeniu) ?

Zdecydowanie najlepszy, niestety dosc drogi jest Polaroid CP-
Universal. Kosztuje jakies 240zl. Ma dwie warstwy polaryzacyjne,
warstwy nie przepuszczajace UV i innego swinstwa, warstwy
antyodblaskowe itd itd. Nie ma nic lepszego na rynku w tej chwili.
Odrobinke gorszy jest CP-90 Polaroida - ma parametry najwyzszej klasy
filtrow innego typu. Kosztuje jakies 200zl. Nie polecam tanich
filtrow - bo generalnie nierzadko jest tak, ze owszem, troche
promieniowania pochlonie, ale za to od strony optycznej jest tak zly,
ze ci po tygodniu oczy na wierzch wyleza ;)

> Drogie pytanko dotyczy pamieci. Chodzi mi o EDO.
> Z czym sie to je i czy warto to kupowac. A dlaczego pytam ?
> No bo chce zwiekszyc sobie pamiec w komputerku a moja plyta
> moze obsluzyc rowniez EDO. I nie wiem czy kupowac zwykle
> 2 po 8 MB (60 ns ) czy wlasnie EDO?

W chwili obecnej roznica w cenie miedzy edo a nieedo jest tak mala
(mniej niz 10% zwykle), ze generalnie nie ma sie nad czym zastanawiac
;). Chociaz klasyczne programy testujace nie pokaza zadnej roznicy
(stad opinie o braku jakiegokolwiek wplywu edo na predkosc pracy
komputera), to np. przy odtwarzaniu avi, przetwarzaniu duzych
obrazkow chociazby photoshopem czy stosowaniu programowego cache
dysku bedziesz widzial roznice (sama pamiec dziala nawet 50% szybciej
jak masz dobra plyte). 16mb (2x 8mb edo 60ns) powinno kosztowac
jakies 390-440zl. Wniosek: kup edo.

karpio