Re: plyty dual pentiium, gdzie kupic ?

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Sat 27 Jul 1996 - 19:58:14 MET DST

Wojciech Galazka napisal(-a) :

> Powiedzmy szczerze, doznalbym szoku :)
> A czy jest jakas nadzieja ze takie plyty stanieja ?

Nie specjalnie bym sie tego spodziewal.

> I czemu producenci cenia je sobie tak drogo?

Nie mam odpowiedzi. No moze poza tym ze o ile mozna spier... 1-procesorowa
plyte i zwalac na inne urzadzenia zewnetrzne (jakeis karty graficzne,
procesory, pamieci) o tyle wlozenie w plyte SMP nie jest trywialne.
Wystarczy zwrocic uwage jacy producenci takowe oferuja i po ile modeli
(faktem jest ze ASUS sie ostatnio rozkrecil i ma juz KILKA modeli 2
procesorowych). Intel (Intel Ltd.) splodzil byl kilka modeli w cenach
naprawde amerykanskich (Slawku, win'9x nie wspiera smp:-() i to na wiecej
niz 2 (chyba aktualnie max to 4 ale moge sie mylic). Sa tak rzadkie ze aby
dostac papier about nich trzeba nizle poszukac.

> Hint: malo kupujacych, zaden OS nie wspiera wieloprocesorowosci (?)

Systemy operacyjne ? Systemy operacyjne wspieraja: Linux :), Solaris, Sco
(system operacyjny?) OS/2 (2.1), jakies experymenty z Netware i (niestety) NT.
Niestety dlatego ze musze z cala pewnoscia stwierdzic ze WYKRYWA parzysta ilosc
procesorow, potrafi rowniez (!) uruchomic program na drugim procesorze (nie
jest to tak proste, ale dla uproszczenia tak to nazwe) ale juz za chinskiego
boga nie umiem powiedziec czy P75+P75 w przypadku NT rowna sie choc w
przyblizeniu 1.5*P75. Linux sobie radzi dosc dobrze dajac efektywnie
wydajnosc 1.8-1.9 P75 (akurat tego uzywam).

Wniosek jest taki ze jak w kazdym produkcie m$ nie bardzo widomo dlaczego
uzytkownik "programu" musi nadrabiac za programiste ktoremu nie chialo sie
zoptymalizowac programu i nadrabiac sprzetem.

--
-w