Re: Wylaczajace sie HDD

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_hsn.com.pl)
Data: Thu 25 Jul 1996 - 12:53:15 MET DST

In <B4126E716A_at_star.kul.stalwol.pl>, ZBOLE_at_star.kul.stalwol.pl (Zbigniew Olearczyk) writes:

>Osobiscie uwazam, ze bezsensowne jest trzymanie dysku w kieszeni. Nie
>ma on tam odpowiednich warunkow chlodzenia. Moim zdaniem dysk staly
>pracujacy w komputerze powinien byc poza kieszenia, natomiast kieszen
>powinna sluzyc do podlaczania dodatkowego dysku w potrzebie
>przenoszenia danych itp. Widzialem juz kilka dyskow, ktore padly z
>goraczki. Nie mam pojecia dlaczego OPTI-mus kladzie dyski w kieszen?.
> Zbyszek

Na szczescie nie mam komputera f-my OPTIMUS, natomiast mam samodzialowe skladaki (Hand made), z ktorych
jestem bardzo zadowolony. Kieszen ma same wady i jedna zalete: Moge szybko
wyjac dysk i schowac w bezpiecznym miejscu. Dane zawarte na dysku maja dla mnie
spora wartosc i grozba ich utraty przekonuje mnie do stosowanie tej protezy.
Co do przegrzewania dyskow to korzystam z szuflad bez obudowy czyli dysk
jest dobrze chlodzony - co najmniej tak jak na klasycznych sankach.
Stosowanie dodatkowego dysku w kieszenie jest bezsensowne w komputerach
PC, bo wyjecie dysku lub wlozenie przestawia caly uklad partycji
(kto wymyslil ze pierwsza partycja z drugiego dysku jest przed druga z pierwszego ?)
No chyby ze ktos ma dyski z jedna partycja (np. 2.5GB z FAT-em ha, ha....).
Pozdrawiam
Jarek.