Re: Poszukiwany, poszukiwana (QNX)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 24 Jul 1996 - 19:29:10 MET DST

On Wed, 24 Jul 1996 18:25:41 +0200, Grzegorz Wrobel wrote:

>Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.IT> wrote:
>: On Tue, 23 Jul 1996 11:27:24 +0200, Pawel PYK wrote:
>
>: >zeton_at_ornak.waw.pdi.net (Tomasz Leszczynski) wrote:
>: >>Poszukuje wielbicieli, wielbicielek systemu operacyjnego QNX (Quick UNIX).
>: >Mam zamiar byc. Na oko idelany do moich zastosowan (sterowanie w
>: >czasie rzeczywistym).
>
>: tez sie tym zajmuje,
>: i nie widze powodow do przesiadania sie z DOSa na cokolwiek innego
> ^^^^^^
>: moze ktos by mi je "wyoslil"
>
> A ja myslalem, ze Ty uzywasz tylko pol-osa :-)

nie, uzywam WARPa dla siebie
DOSa w pracy
duzo czasu spedzam na Linuxie,
ale na razie w celach poznawczych (grzebie mu w bebechach)

> A powaznie, to zalezy o jakiego typu *sterowaniach w czasie rzeczywistym*
> myslisz. Bo ja tez do *bardzo prostych* rzeczy uzywam DOS'a, ale glownie ze
> wzgledu na cene. Gdyby QNX byl tanszy, to na pewno nie uzywalbym nic
> innego.

no wlasnie, zeby przejsc na Qnx potrzeba rzeczywiscie dobrego
uzasadnienia bo roznica w cenie jest delikatnie mowiac - spora

> Jesli mam proste sterowanie, to nie ma problemu, ale jak potrzebuje
> uruchomic 5, 10 czy 50 procesow (najlepiej o roznych priorytetach),
> to jak niby to zrobic pod DOS'em ?

to nie jest az takie trudne. ten symulator nad ktorym siedze
obsluguje do 64 procesow (kazdy samolot ma swoj wlasny proces,
z wlasnym wejsciem [klawiatura] i wlasnym wyjsciem)
i rownoczesnie chodza jeszcze procesy: pooling klawiatur,
zegar czasu rzeczywistego, zegar czasu symulowanego.
W sumie jakby dobrze policzyc okolo 70 procesow w multitaskingu
(przyznaje ze kooperatywnym)
Co wiecej - prawie calosc napisana jest w Pascalu
kilka bibliotek w C
kilka wstawek (niewielkich) w assemblerze

>A jesli w dodatku potrzebuje miec
> komunikacje pomiedzy procesami i to niezalezna od tego czy procesy
> sa na jednym komputerze czy na roznych wezlach w sieci, to na pewno
> uzyje QNX'a.

a tak, wtedy potrzeba czegos 'konkretniejszego'
ale i wtedy wystarczylby mi OS/2 odpalony bez WPS
moglbym takze zastanowic sie nad Linuxem.
Ja chccialbym wiedziec jakie korzysci da mi QNX jako system
niejako 'specjalizowany' do tego typu zastosowan
w porownaniu z WARPem czy Linuxem, ktore sa z natury rzeczy
'all purpose'

Grego