Re: ISO-8859-2 [Bylo: Re: Modemy w ogolnosci]

Autor: Stan Kulski (S.Kulski_at_clover.com.au)
Data: Wed 24 Jul 1996 - 15:40:25 MET DST

At 03:36 24/07/96 +0200, you wrote:

>P.S. A 'krzaczkow i robaczkow' dostawac nie lubie.

Nie bardzo wiem, czy akurat na ten temat wolno mi sie wypowiadac. Zaczne od
tego, ze jako mieszkaniec kraju anglosaskiego, ktory nie ma polskiego
software'u ( i zasadniczo nie potrzebuje go) - tez nie cierpie krzaczkow.

W swojej firmie kontaktujac sie z roznymi krajami i miejscowosciami,
nauczylem sie tolerancji dla odrebnosci kulturowych.Uwazam, ze w problemie
okreslania, co jest prawidlowe a co nie, jaka wymowa jest prawidlowa a jaka
nie ostatnie slowo nalezy ZAWSZE do mieszkancow danego kraju.
Angielski Bombai moze byc dla polakow Bombajem ale dla Hindusow brzmi
inaczej. Moja ulica (Ullamulla) jest wymawiana roznie w roznych czesciach
Australii, ale prawidlowa wymowa to Alla malla, bo tak wymawiana jest w moim
suburbie.
I tak, jezeli OGONKI zostana zaakceptowane przez mieszkancow Polski, to
pokornie znajde cos polskiego dla translacji albo bede gwalcic te majle
dotychczasowa metoda.
Stan Kulski