Re: Rzeczy straszne i dziwne.

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Mon 22 Jul 1996 - 23:50:37 MET DST

Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
JL> proga_at_sun3.hep.utexas.edu wrote:
JL> : > Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl) wrote:
JL> : > : GK> P.S. No chyba ze znasz jakies inne procenty niz ja
JL> : > :
JL> : > : On moze nie, ale MS pewnie wymyslil kolejny standard zamiast
JL> : > : trzymac sie juz obowiazujacych. Ciekawe kiedy w podstawówkach wprowadzą
JL> : > : "matematyka wg M$" :))
JL> : >
JL> : > Ja bym tak malomiekiego za to nie obrazal. Najpierw odpowiedzcie, jak to
JL> : > jest mozliwe, ze
> [...]

ale _odsetki_ można obliczać na rózne sposoby! procenty już nie
definicja procenta już się chyba dość długo nie zmieniała
przy obliczaniu odsetek owszem, korzystamy z procentów, ale slowo 'procent'
nie oznacza tego samego co 'odsetki'
(chociaż istnieją takie pojęcia jak 'procent prosty' i 'procent składany'
 i to już są dwie konkretne metody obliczania odsetek, ale nikt mi nie powie,
 że pisząc 350% miał namyśli jakąś swoja metodę obliczania czegoś :)
procent to setna część jakiejś wielkości
dlatego wg mnie zwolnienie o 100% oznaczałoby zatrzymanie się tego czegoś
(tak, to jest lista o pecetach, a my rozmawiamy o procentach tak, że
 ja już nie pamiętam czego to się dotyczyło :)
101% zwolnienie już trudno mi sobie wyobrazić

sławek