Re: monitor a mikrofalowka

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Mon 22 Jul 1996 - 15:14:26 MET DST

jas_at_ichuwr.chem.uni.wroc.pl wrote:

>Jak juz wczesniej powiedzialem, mikrofale wplywaja na strukture wody.
>A bialka sa w powiazane lub zalezne od tej wody. Zmiana struktury wody moze
>doprowadzac do roznych reakcji bialek enzymow. A nie sa do konca znane
>struktury wody w roznych organizmach ludzkich. Wiadomo tylko, ze mikrofale
>zle wplywaja na oczy (od wysuszania rogowki po zacmy) watrabe bezplodnosc

No mo mozna u mezczyzn wytlumazyc pogrzaniem. Obcile dzinsy tez
wywoluja bepolodnosc.

>tudziez ostatnio mowi sie o raku prostaty u policjantow z recznymi radarami
To co oni na tym siadaja? To jest kierunkowe!

>i mozguprzy telefonach (tu na tej liscie :-).

Sprawdzilem dokladnie chodzi o nowotowor nerwu sluchowego
(neuronoma of acustic nerve okreslana jako brain related tumor,
nazwy lacinskiej nie jestem pewien).Glebiej rzeczywiscie
tlumiemie jest wieksze wiec i prawdopodobienstwo mniejsze.

 Trudno badac organizm zywy
>wiec nie wszystko jeszcze wiadomo...
>A ogrzewanie tej wody to jest ostatnia faza dzialania mikrofal (najpierw
>rozbija sie strukture...).
Czyli chodzi o rozbicie struktury wody w tym wody zwiaznej ze
strukturami i ich bomabardzowanie.

Watpie, przecie to hydrofobowe, a i wody ziwazanej nie ma. A
podkreslam grzeje sie jak nie wiem co.

>Z ta para to pewnie troche przesadzilem...
>Duzo wody jest powiazenej z substancja organiczna - a to nie tak prosto jest
>oderwac..

>Znajac proces w skali mikro nie wyobrazam sobie aby to dzialalo na inne
>czasteczki. Mikrofale oddzialywuja z dipolem wody. Jak cos jeszcze jest
>polarne to tez pewnie beda dzialac (tzn jak cos innego tez bedzie dipolem).

Wlasnie dalej nie rozumiem. O ile woda wiaze sie z bialkami to z
tluszczami raczej nie. Czy jak odwodnie toto np CaO to bedzie OK?
Czy w nie moga wchodzic zamiast calych bialek ich fragmenty?
Bialka to nie sa zbyt sztywne czastki.
Pawel