Re: OS/2 preoladed vendors

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Mon 22 Jul 1996 - 02:45:38 MET DST

At 00:11 22.07.96 +0200, you wrote:
>B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl) wrote:
>: At 21:26 20.07.96 +0200, you wrote:
>: >A, wiem niestety. Sprzedaje sie to ostatnio znakomicie, jest parcie rynku
>: >w strone NT, spojrzcie na oprogramowanie - tez juz podstawowa platforma
>: >zaczyna byc NT. Jakis taki owczy ped rynku, moda,
>: Przecie to prosta reakcja (ta od akcji & Co) rynku: strasznie glosno
>: reklamowano G'95 jako '32b' i ludziom wbito (slusznie zreszta), ze o.s. 32b
>: lepsze od 16b. Skoro okazalo sie, ze 95 to _G_'95 to ludziska chcac okien
> [...]
Nie calkiem 'nie':

Parcie bylo juz dawno, ale w 'sferze unixowej', zreszta zaspokoilo sie w
ramach naturalnego rozwoju o.s. Ci na MS nie napierali.

Inni przesiedli sie na OS/2 i wypieli wszystkimi 4 literami na MS. Sam
jestem na etapie przesiadki MS-DOS & Win. 3.1 na WARP'a. Z prostego powodu -
zachcialo mi sie wydajnego o.s., ktory wykorzystalby mozliwosci mojej
maszyny. Akurat pojawily sie G'95PL. Sprobowalem. Sparzylem sie i z placzem
ucieklem do mamusi. Z braku alternatywy sprobowalem OS/2 i okazalo sie, ze
to jest OK.

Win NT dlugo byly slabo reklamowane jako dosc egzotyczne i przeznaczone dla
blizej nieokreslonych wielkich firm, ktore w przytlaczajacej wiekszosci i
tak pracowaly na roznych unixach badz NetWare badz OS/2 + OS/2 Server. Z
prostej zreszta przyczyny - firma zanim stala sie dostatecznie duza dla NT
(tj. ciekawa dla MS w tej dziedzinie) to juz byla skomputeryzowana. Rzecz
jasna na tym co bylo osiagalne w jej poczatkach, gdy jeszcze nie bylo nawet
NieTych. A koszty wymiany calego softu (NOS + o.s. dla wrkst + aplikacje) sa
raczej zniechecajace. Takie firmy tez raczej nie byly zainteresowane 32b
Windows (chyba, ze X-, ale to inna bajka).

Dopiero akcja reklamowa G'95 przeznaczonych dla SOHO (w domysle
NT-crippleware) zwrocila uwage szerokiej publiki na systemy PeCet + okna
32b. Przy okazji wielu producentow softu o przeznaczeniu powszechnym
zwrocilo uwage na NT i zaczelo majstrowac wersje dla Win 32 bitowych,
'uniwersalnego' dla NieTych i G'95 w jednej wersji.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl
B->)