Re: WIN95 Net Update

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Fri 19 Jul 1996 - 22:53:04 MET DST

Grzegorz Bodaszewski <warta_olsztyn_at_telbank.pl> wrote:

>ale zdaje sie, narazie jedyny ktory poprawnie osluguje MIME, itp.

>wlasnie Slawek D. mi przyslal zrzut z ekranu, i moj list napisany w ISO-8859-2
>pod Linuxem byl pod MsNews poprawnie wyswietlony pod Windowsami!!!

GB> Moze mnie podpusciles, ale zaraz wezme karte kredytowa i zarejestruje
GB> w koncu Forte Free Agenta (tzn. kupie wersje komercyjna) - zobaczymy,
GB> czy MS jest jedyny...
o! mam nadzieje, ze MS nie jest jedyny
ale wlasnie kilka dni temu byla afera pl.comp.sys.pc-unix.linux
i pl.comp.ogonki, przeciwko inicjatywie kilku osob, ktore wdrazaja
stosowanie polskich literek w polskim Usenecie, bo....
.... mamy 80% nieprzystosowanych uzytkownikow Windowsow, poniewaz
zaden windoze newsreader nie slyszal o RFC1521 :->

dlatego strasznie sie ucieszylem, jak mi to S.D. podeslal bo wtedy
ten argument by odpadl.... i mozna by przejsc na ogonki :)
(polecam dla majacych troche za duzo wolnego czasu:
pl.comp.ogonki, watki Z kamieniem w reku*)

>wreszcie moznaby zaczac uzywac polskich znakow, bo znudzilo mi sie juz
>czekanie, az wszyscy beda gotowi, i sie zaopatrza w oprogramowanie
>trzymajace sie standardow RFC....
>jesli dalej bedziemy pisac bez ogonkow, to sie tego nigdy nie doczekamy!

GB> Ogonkom bede przeciwny tak dlugo, jak dlugo na polskich uczelniach
GB> terminalami beda jeszcze stare XT z Herculesem...
tez sie da na nich czytac to z ogonkami!!
http://www.agh.edu.pl/ogonki/
np. http://www.agh.edu.pl/ogonki/lnntp.html, ale zdaje sie to nie jedyna metoda!
(tak naprawde to nie XT z Herculesem jest problemem, a troszke inny sprzet,
ale tak to bedziemy czekac jeszcze 10 lat albo i dluzej, a tak
wczesniej czy pozniej powstana rozwiazania pozwalajace sie dostosowac,
nawet tym, ktorzy uzywaja nie wiadomo jak starego sprzetu)
(news-ascii.agh.edu.pl i news-cp1250.agh.edu.pl rozwiaze chyba
 spora czesc problemow)

ja wiem, ze sprawa ogonkow byla setki razy poruszana i bez efektow,
ale tym razem jest jakas szansa, na innych listach coraz wiecej
widze listow z ogonkami, a na pl.comp.pecet nie :(
(moze dlatego, ze wiekszosc czytelnikow tej listy to uzytkownicy Win, ktorzy
potrafia tylko powiedziec, "nie bo ja mam cp1250, i RFC1521 mam gdzies")

slawek

ps. najgorsze jest to, ze to uzytkownicy trzymajacego sie standardow
softu, musza robic na tych niedostosowanych, ktorzy to potrafia tylko narzekac
(w/w news-ascii.* i news-cp1260.* powstaly dzieki Piotrowi Piatkowskiemu,
ktory bynajmniej nie jest tym, ktory bedzie musial z tego korzystac)