Re: Prozaiczny, ale powazny problem!

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 19 Jul 1996 - 02:33:19 MET DST

On Fri, 19 Jul 1996 00:59:30 +0200 B. Ryszard Jasicki wrote:

>Parametry elektryczne i sposob komunikacji sa calkiem inne - game jest w PC
>portem _analogowym_ (w przeciwienstwie do grybasow), zas LPTx: i COMx: to
>porty cyfrowe.

z punktu widzenia software'u - game port jest jak najbardziej portem
cyfrowym (bo z tego punktu widzenia kazdy nim jest ;-)
a co do obslugi - nazwalbym go raczej portem impulsowym, bowiem
trzeba nan wysylac kolejne impulsy (liczac je) dotad az zmieni sie
stan jednego bitu (bo taki jest tam kretynski przetwornik AD)

>Potrafie sobie jednak wyobrazic (choc nigdy nie spotkalem) cos podlaczanego
>do RS i wspolpracujacego z odpowiednim driver'em. Czy gry widzialy by to-to
>jako joystick czy jako dziwna myszke to juz nie wiem. :(

pod polOSem czy windoze - nie widze problemow, raz napisany driver
i juz urzadzonko bedzie nieodroznialne od normalnego joysticka.
DOSowskie jednak gry wszystkie odwoluja sie bezposrednio do HW
wiec bez hackingu ani rusz

Grego