Re: Rzeczy straszne i dziwne.

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Thu 18 Jul 1996 - 03:14:36 MET DST

At 12:54 17.07.96 +0200, you wrote:

> [...]
Ciekawostka.
Praktykowalem i nadal czasem praktykuje takie instalacje (acz tylko W 3.x,
G'95 nie tykam) - bez problemow. Trzeba tylko uwaznie czytac gdzie sie ta
cholera chce wepchac i czasem recznie wymusic pozadana sciezke.
Co do ruchomych dyskow - moga byc problemy z programami lub danymi na CD
jesli jest on czasem D: (gdy 1 HDD) lub E: (gdy 2 HDD). By tych klopotow
uniknac nalezy literke kompakta 'usztywnic' w parametrach mscdex'a w
autoexec'u ('/l:<litera>', gdzie <litera> to np. 'e', bez oczek ':'! - musi
byc _powyzej_ najostatniejszego mozliwego dysku, uwaga na 'lastdrive').

Ja (BRJ) znajde. Z pozamiataniem gorzej.

>Prosze o szczegoly, przymierzam sie bowiem do skasowania
>Windows 95 !!! i myslalem o zwyklym "Uninstall Windows 95"
>Czy trzeba po prostu skasowac i sformatowac caly dysk ???

Jeszcze gorzej! Trzeba grzebnac az w master boot sector'ze!
Efektywny algorytm jest taki:
1. Przygotowac sobie dyskietke bootujaca z DOS'em, ktory nawet nie widzial
G'95 i edytorem dyskowym.
2. Unistall z nadzieja, ze ocaleja dane. Szkoda zreszta czasu i fatygi -
patrz punkt 4. Prosciej i bezpieczniej recznie.
3. Odpalic z DOS'a czystego i rasowego.
4. Wyciac w pien katalog po windzie. Jesli G'95 instalowales jako upgrade na
W 3.x to ew. resztki i tak sie nie przydadza. :((
5. To samo z katalogiem DOS'a. :((
6. Pelny backup _danych_ aplikacji windy i programow DOS'owych z ich danymi.
Programow windowsowych kopiowac nie warto bo i tak trzeba bedzie
przeinstalowac (bo punkt 4). Wykonywac spod DOS'a! - bron Cie Panie od trybu
tekstowego G'95!
7. Fdisk i partycja won.
8. Edytor dyskowy i:
8a. Jesli partycja z G'95 byla ta jedyna - rozwalic resztki MBR i tablicy
partycji, np. zapisac jakims jednym znakiem. Tak samo zamazac byle obszary
systemowe bylej partycji DOS.
8b. Jesli masz inne partycje - doprowadz do stanu uzywalnosci MBR i tablice
partycji recznie technika nie niszczaca. Wspolczuje. Bedziesz mial nauczke. :((
9. Fdisk, format c:/u/s (tak, tak: /u)
10. Reistalacja DOS, W 3.x
11. Restore tego co ocalalo z punktu 6
12. Reinstalacja aplikacji dla W 3.x
13. Skonfigurowanie od zera wszystkich aplikacji W 3.x.

Zdrowia i cierpliwosci zyczac ...

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl