Re: Rejestracja modemu

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 12 Jul 1996 - 14:58:05 MET DST

Slawek Duchnowski (nyce_guy_at_irc.pl) wrote:
: > 08 Jul 96 17:57, Jarek Lis -> do Mariusz Mroczkowski:
: > JL> Nie wiem. W koncu - abonament jest na linie teleFONICZNA, a nie
: > JL> do "transmisji danych".
: > A te "dane" to jak ida - nie FONICZNIE czasem ?...
: >
'Przeciez Pana slyszymy, i Pan nas slyszy. Linia jest w porzadku'.

: Mala uwaga: w USA na przyklad firmy telefonicznej NIE INTERESUJE do czego
: sie jej uzywa. Czy faks czy modem czy glos to sprawa uzytkownika. Do nei
: ktorych krajow europejskich np Wloch mozna uzyskac drozsze nieco
: polaczenie dla faksow. Ale to dpobrowolna opcja. Wiecej podzialow
: voice/data nie znam.
: PS jak by ktos sie czepial to ja nie tweirdze ze tak ma byc wszedzie tylko
: ze tak jest w USA i dobrze to rozwiazanie dziala.

Zeby nie bylo watpliwosci - powyzsza odpowiedz zaczerpnalem ze starego
poradnika dla modemowcow w USA. W razie klopotow z lacznoscia radzono
im narzekac na szumy, jakosc, ze nie mozna zrozumiec odbiorcy, ale
absolutnie nie wymawiac slowa 'modem' bo mozna uslyszec 'Sorry,
nasza kompania nie udostepnia transmisji danych'.
Domyslam sie, ze od tamtych czasow wiele sie zmienilo..

P.S. Nasza TPSA wydzierzawia 'linie dzierzawione' i 'linie dzierzawione
     do transmisji danych'.

PPS. Sam walcze z sytuacja gdy modemy pomiedzy numerami 2xxx i 3xxx
  mojej centrali wewnetrznej rozlaczaja po chwili. Fonia bez zarzutu,
  modemy padaja jak muchy zarowno na 28800 jak i na 9600.
  Sprawe tlumaczy chyba cyfrowe lacze pomiedzy centralami.
  Telefoniarze owszem - chca pomoc. Tylko nie wiedza jak.
  Ciekawostka, na takim laczu dobrze dzialaja dwa modemy GVC (Rockwell
  28k), nie najgorzej dwa no name Rockwell 14400, a fatalnie
  USR 28880.

Jarek.