Re: Degaussing...

Autor: Marek Proga (proga_at_dec1.hep.utexas.edu)
Data: Fri 28 Jun 1996 - 06:20:05 MET DST

In article <31caa819.13970831_at_news.nask.org.pl>,
sduchnow_at_mars.superlink.net (Slawek Duchnowski) wrote:

> [...]
jak nie widzisz niczego co ci sie nie podoba na ekranie to zapomnij o problemie

Dotykanie do szyjki kineskopu magnesem nic nie zmieni a napewno nie trwale.
Dotkniecie do ekranu tak i nie radze tych experymentow jesli nie masz pod
reka petli rozmagnesowujacych (czasem sa ciekawe efekty). Jak
namagnesujesz sobie maske wystarczajaco mocno to cewki zainstalowane na
bance kineskopu nie dadza rady. Zwlaszcza ze prad plynie przez nie tylko
zaraz po wlaczeniu bo maja w obwodzie waristor.
> Wiekszosc monitorow wyzszej klasy to posiada. Na przyklad monitory
> NEC. Po co ? A podobno do grafiki: po kilkunastu godzinach pracy linie
> proste przestaja byc proste itp.
"Niestety" to fakt sa monitory co maja taki przycisk do uaktywniania cewek
w dowolnym momecie. Ale stety nie prawda ze do grafiki. Firma robiaca
monitory nie wie gdzie on bedzie pracowal, moze w labie gdzie grasuja pola
magnetyczne albo ktos postawi monitor blizko glosnikow. Wtedy mozna bez
potrzeby wylaczania rozmagnesowac maske kineskopu. Godziny pracy nie maja
wplywu, szczatkowy prad w cewkach roz.... kompensuje pole magnetyczne
ziemi. Ponoc sa przypadki minimalnego namagnesowania w czasie transportu
ale jest tak male ze cewki sobie z nim radza.

Marek