Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 29 Jun 1996 - 01:32:25 MET DST
B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl) wrote:
: MalyMiekki przeprowadzil najwieksza w historii komputerowej kampanie
: reklamowa. Uwierzyli jej rowniez producenci sprzetu. Poniewaz zapowiadano,
: ze Chicago bedzie wymagac 8MB sklerozy a w owych czasach malo kto mial ponad
: 4MB wiec producenci spodziewajac sie wielkiego popytu (rozbudowa maszyn juz
: uzywanych i prawie podwojenie zapotrzebowania do nowych) dobudowali nowe
: linie technologiczne. Nieco opoznione w stosunku do terminu premiery W'95,
: za to drastyczne liczbowo obnizenie cen pamieci wynika z prawie podwojenia
: swiatowych mocy produkcyjnych DRAM koncem ubieglego roku. Tymczasem popyt
: nie wzrosl zbyt wiele wiec wystapilo zjawisko 'nadprodukcji' ktore ceny
: zbilo 'na pysk'. Podobnie z pozostalymi zespolami.
Chyba cos nie tak.
1. MS wyjatkowo nie sklamal. w95 wymaga 8MB ... dla siebie. Dla programow
warto dodac jeszcze troche. Nie tylko zreszta w95 wymagalo pamieci w tych
czasach.
2. Producenci krzemu sa od kilku lat oblozeni robota. Na wiele kosci
produkcja jest zamowiona na dlugi czas na przod, i nie zdziwcie sie,
jak uslyszycie 'delivery time ... 45 weeks'. 10 miesiecy.
3. Pamieci zaczely taniec juz trzy lata temu, po czym podobno
byl jakis pozar i cena poszla w gore. ta nienormalna sytuacja chyba
wlasnie wrocila do normy..
Jaroslaw Lis
+------------------------------------------------------------------------+
| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |
+------------------------------------------------------------------------+
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 12:48:43 MET DST