Zasilacze 127V w Polsce (bylo: Streamer)

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Wed 10 Jul 1996 - 21:27:19 MET DST

Mariusz Boronski <Mariusz.Boronski_at_f10.n4800.z52.global.pdi.net>
wrote:
>Tez mialem swego czasu problem z zasilaczami do modemow na 110V i kupilem
>'przejsciowke' czyli oczywiscie trafo 220/110. Ale co sie okazalo ... zasilacze
>pomimo 110V (nawet dosc dokladnie) zaczely sie przegrzewac i w koncu palic. I
>sie wydalo, ze sa one projektowane na granicy parametrow (pewnie ze wzgledu na
>rozmiary, koszty czy moze na cos jeszcze) i poprawnie pracuja wylacznie przy
>60Hz. Przy 50Hz ktore kroluje u nas zmienily sie parametry magnetyczne rdzenia i
>rdzenie sie przegrzewaly. Zanim na to wpadlem 2 zasilaczeni poszly na lono
> [...]

Problem JEST banalny.

Po pierwsze primo nawet tak wysrubowany zasilacz pozwoli na
przeprowadzenie testow;

Po drugie primo znacznie w przypadku prostych urzadzen (takich jak
streamer czy modem) znacznie lepiej dobrac polski zasilacz na podobne
napiecie i co najwyzej podmienic kabelek. Sprawa nie jest tak prosta
przy urzadzeniach z wbudowanym trafo o kilku napieciach wyjsciowych
(np drukarka, magnetofon), ale tam najczesciej optymalnym rozwiazaniem
jest uklad analogiczny do sciemniacza.

Po pierwsze sekundo problem nie jest banalny jezeli czestotliwosc
sieci jest bezposrednio zwiazana z funkcjonowaniem urzadzenia (timery
elektromechaniczne, urzadzenia z silnikami synchronicznymi), ale w
swiatku PC jakos nic takiego mi sie nie kojarzy.

Jurek