Re: V-Fat w starym DOS-ie

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Wed 10 Jul 1996 - 15:08:34 MET DST

Pawel Baranowski <baran@> wrote:
PB> In <4rrdba$6b3_at_star.civic.pl>, civic_at_silter.silesia.ternet.pl (Slawomir Bialek) writes:
>i jeszcze apropo przydzielania literek:
>np. win95 moze partycje primary z drugiego dysku nazwac chocby F:
>gdy informacje o drugim dysku nie znajduja sie w cmosie :))
PB> Nie spotkalem sie z takim przypadkiem mimo iz mam dyski IDE i SCSI -
PB> Win'95 zawsze mapowal wg schematu jaki opisalem ( poza jednym przypadkiem
PB> gdy zobaczyl raz(!) druga primary.
>np. win95 moze partycje primary z drugiego dysku nazwac chocby F:
>gdy informacje o drugim dysku nie znajduja sie w cmosie :))
> [...]

ok - mam dwa dyski
1. primary BIGDOS (a), extended BIGDOS (b), extended BIGDOS (c)
2. primary BIGDOS (d), extended BIGDOS (e)

gdy obydwa dyski sa wpisane do cmosu (zeby bylo jasne o co mi chodzi -
niektorzy zwia to biosem, inni setup, wchodzi sie zwykle po nacisnieciu
del podczasu startu komputra, robi sie autodetekcje dysku i zapisuje
dane o twardych dyskach)
win 95 przydziela literki tak:
C: (a) D: (d) E: (b) F: (c) G: (e)

a gdy w cmosie bede sie znajdowaly dane tylko o pierwszym dysku
(o pierwszym raczej musza byc, bo wiekszosc komputerow nie startuje,
ale drugi, trzeci i czwarty mozna sobie darowac) to win95 tak robi:
C: (a) D: (b) E: (c) F: (d) G: (e)

sprawdzone na niejednym komputerze
aha - i dotyczy to tylko dyskow IDE, nie mialem stycznosci ze SCSI pod Win95

slawek