Re: V-Fat w starym DOS-ie

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Mon 08 Jul 1996 - 18:34:49 MET DST

Pawel Baranowski <baranows_at_uci.agh.edu.pl> wrote:
>hmmm, a moze to glupota dos'a i os/2 ze nie widza innych primary?

PB> Jest to zwiazane z przydzielaniem liter do partycji przez system operacyjny
PB> uzywajacy liter do dostepu do poszczegolnych partycji:
[.....]
PB> Czyli, ze literki i widocznosc partycji to elementy jakiejs struktury (?)
PB> opisujacej systemy plikowe niestety nic o tym nie slyszalem :-( .
watpie

>Mam trzy partycje primary Linux native i wszystkie widoczne.
>Wydaje mi sie, ze we FreeBSD tez jest podobnie (juz nie pamietam dokladnie,
>z braku miejsca wylecial i nie mam jak sprawdzic)

PB> To jest normalne gdyz U*x-y nie posluguja sie literowymi oznaczeniami dyskow.
PB> tam domontowujesz po prostu filesystem (partycje,volumen) do katalogu.
taa, wiem
ale to, ze system nazywa partycje literkami D:, a nie /dev/hda4 (czy /dev/wd0s4)
to chyba nie jest powod, zeby robic kaszane z partycjami primary nr >1 ??

i jeszcze apropo przydzielania literek:
np. win95 moze partycje primary z drugiego dysku nazwac chocby F:
gdy informacje o drugim dysku nie znajduja sie w cmosie :))

slawek