Re: Taki sobie OS

Autor: Piotr Pekala (ppekala_at_iflx.physd.amu.edu.pl)
Data: Tue 09 Jul 1996 - 18:30:39 MET DST

On Tue, 9 Jul 1996, Marcin Debowski wrote:

> Nie chce tworzyc nowego watku, a moje pytanie podpada troche pod ten.
> Ile do ciezkiej cholery potrzebuje RAMu ten OS aby poruszac sie z przyzwoita
> predkoscia.
> [...]

To zalezy jak sie go skonfiguruje. Widzialem instalacje OS/2, chodzace na
8MB jak burza ale widzialem tez takie, ktore na 12 MB pracowaly
nieprzyzwoicie wolno.
Zalezy to od wielu czynnikow. Czy zainstalowane jest 'windows support',
czy nie, czy jest to wersja Warpa z _wbudowanym_ Winos2 czy nie, czy dla
cmd, jest wlaczony bufor kalwiatury (keys on/off - 64KB na okno shella),
jakich uzywamy sterownikow video, HDD etc etc. Proponuje skorzystac z
jakiegos programiku do regulowania 'system performance' (polecam programik
INFOPM i jego opcje 'config.sys').
Z moich obserwacji wynika tez, ze oplaca sie ustawic plyte tak, aby
mozliwe bylo intensywne wykorzystywanie L2.
Ponadto trzeba przyznac, ze Workplace Shell w Warp Connect jest troszke
bardziej wymagajacy co do RAM niz w 'zwyklym' Warp-ie.

Ja mam u siebie obecnie taka konfiguracje (z istotnych rzeczy):
Intel 486DX2/66, VESA LocalBus, 256 KB L2, 24 MB RAM, SCSI AIC6360 VL,
SPEA V7 Mercury 2MB VL, 16 bitowe (tylko !!!) karty sieciowe 3com
Etherlink III (3c5x9)
Czyli wlasciwie sprzet mocno sedziwy :)
Na tym 'biega' non-stop:
- OS/2 Warp Connect
- serwery WWW,ftp,NFS
- bootpd, routed, telnetd, lpd i inne takie drobiazgi
- serwer X11R5, czyli PMX, na ktorym pracuje z klientami przy bardzo
  przyzwoitej predkosci zwazywszy, ze rywalizuje na jednym eternecie mniej
  wiecej z 200 innymi uzytkownikami.

Po co to wszystko pisze. Otoz przy moim 24 MB RAM system nie korzysta ze
swap-file wlasciwie _wogole_ o ile nie puszcze windows (11 MB 'na
wejscie'), ktorych uzywam tylko do Netscape (oczywiscie bezposrednio z
OS/2) i Word-a. Wszystkie okienka (wlacznie z X11) otwieraja sie
blyskawicznie. Nie sprawia roznicy, czy ktos akurat sciaga ode mnie jakies
pliki przez ftp, WWW albo NFS, czy jakis uzytkownik LAN drukuje na mojej
drukarce, korzysta ze streamera etc. Przewaznie nie wiem wogole, ze nie
jestem na komputerze sam.
Musze jednak przyznac, ze zanim to wszystko ruszylo musialem 'troche'
posiedziec nad konfiguracja...

> W domu mam warpa standard na ww. maszynie i chodzi znosnie (tj. ok. 30%
> wolniej niz windoze).

A u mnie chodzi _szybciej_ niz windoze :) (ostatnie jakie mialem to bylo
chyba 3.1 CEE)

> [..]
> ile tego ramu na przyzwoite minimum.

Zaryzykuje stwierdzenie, ze powyzej 12 MB mozna reszte dokonfigurowac.
Co Wy na to ?

pozdrawiam,
                                  Piotr Pekala
 Instytut Akustyki UAM
 WWW : http://phys.amu.edu.pl/~ppekala
 pgp finger : ppekala_at_rainbow.ia.amu.edu.pl