Re: Co lepsze: modem wewn. czy zewn. ?

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 08 Jul 1996 - 17:51:20 MET DST

Mariusz Studzinski (Cecil_at_klio.umcs.lublin.pl) wrote:
: lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:
: >WEWNETRZNE nie sa grozne
: >ZEWNETRZNE - pala plyty glowne (na szczescie b. rzadko).
: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
:
: Czyzby kolejny z tzw. mitow komputeryzacji. Czy jest na tej liscie
: ktos komu modem zewnetrzny spalil plyte glowna (tylko prosze bez zdan
: typu:'a ja slyszalem, ze kolega mojego kolegi u swojego znajomego....'

Mam spora praktyke w naprawianiu spalonych portow szeregowych, nabyta
w czasach kiedy jeszcze sie to oplacalo i dalo sie zrobic.
Rozumiec przez to nalezy, ze porty szeregowe pala sie wzglednie czesto,
najczesciej przez przylaczanie/odlaczanie urzadzenia zasilanego z innego
gniazdka sieciowego. Przy czym padaja bufory portow, wiec naprawa
kosztuje ~1zl+10min.
Biorac pod uwage, ze w nowych komputerach bufory sa w jakiejs nietypowej
(hm, nietypowej? pare milionow zapewne wyprodukowano, ale w sklepie
kupic nie mozna) kosci na plycie glownej, to po takim uszkodzeniu
trzeba wymienic plyte - lub pogodzic sie ze zmiana portu.

Musze natomiast przyznac ze:
1. Chyba zadne z tych uszkodzen nie bylo spowodowane modemem.
2. Ostatnio coraz rzadziej sie takie uszkodzenia spotyka.
   Bardziej wytrzymale bufory?

P.S. W pracy i w domu, uzywam portow na dodatkowej karcie I/O,
     wychodzac z zalozenia, ze 30zl to znacznie mniej niz 300.

Jarek.