Re: ODP: Rejestracja modemu

Autor: Stan Kulski (S.Kulski_at_clover.com.au)
Data: Mon 08 Jul 1996 - 13:57:39 MET DST

At 04:31 8/07/96 +0200, you wrote:
>Hello Jurek!
>
>04 Jul 96 03:17, Jurek -> do All:

>Jest taki parametr nazywany "ring equivalent". Jest to obciazenie linii przez
>abonenta. Dopinajac dodatkowe urzadzenia zmieniasz obciazenie urzadzen
>centralowych.
>Wymog jest scisle techniczny i ujety w regulaminie TPSA. Jest obowiazkiem
>abonenta zglaszanie urzadzen dolaczanych galwanicznie do sieci.
>Ponadto urzadzenia takie powinny miec swiadectwo homologacji.
>Nie jest to jakis wymysl krajowego chowu, - przepisy takie sa powszechne na
>calym swiecie.

Ciekawe, jak to wyglada gdzie indziej w swiecie. Ja o Australii:
Na jednej linii wejsciowej mozesz miec dwa urzadzenia, na trzecie podlaczasz
dodatkowa linie. Czy tym drugim urzadzeniem jest modem czy telefon, czy fax,
to twoj wybor. I tak go nigdzie nie zglaszasz. Modem za to musi miec - to
chyba po polsku (?) homologacje - czyli Austel approval. Uzyskanie AA wymaga
duzo czsu, biurokracji i moze kosztowac do A$10 000. Tym niemniej w
sprzedazy jest duzo tanich modemow. W sprzedazy spotkasz takze rozgalezniki
na dwa lub trzy urzadzenia. Sic! Ale z tym to tak jak z instalacja
elektryczna: na jednym obwodzie mozesz miec max 10 power points
(przypuszczam, ze to wtyczki po polsku). A w supermarkecie kupujesz power
boards na 10 urzadzen! Instalacje nie pala sie, ale w przypadku jakiegos
pozaru insurance companies poluja na bledy w instalacjach: czyli za
polaczenie 11 pp nie dostaniesz 100000, ale za uzywanie 20 urzadzen na
rozgaleznikach - dostaniesz.

Stan Kulski

W ogole w POlsce, zdaje sie mania rejestrowania jest paranoiczna: gdy
odwiedzalem kiedys rodzine, to powiedzieli ze musze sie ZAMELDOWAC (czyli
report to sombody) jezeli spie dluzej niz 24 godziny. A do tego celu kazdy
uzywa sie specjalna ksiazeczke. Czyli gdybym spal w 50 miejscach przez 3
miesiace to tak jak 50 wiz przekroczenia granicy. Ponoc taka procedura
stwarza miejsca pracy i eliminuje przestepczosc w przepelnionych krajach.

Stan Kulski z buszu