Re: RS-232 Help !

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 05 Jul 1996 - 22:56:48 MET DST

On Fri, 5 Jul 1996 16:56:53 +0200 you wrote:

>Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT) wrote:
>Dokladnie. Moje stare programy z TP4.0 i TC2.0 przestaly dzialac
>poprawnie. Powod - dzialaja za szybko. Przyczyna? Procedura
>kalkulujaca szybkosc liczyla ile razy wykona sie mala petelka,
>ale uzywany do tego 16bitowy licznik dobry byl w czasach AT, ale
>marnieje przy Pentium...
>
>: Dlatego nalezy stosowac funkcje 86H z BIOSowego INT15H - chodzi na RTC
>: (nie radze uzywac jej na XT) i jest bardzo precyzyjna.
>
>RTC? To dobre przy opoznieniach sekundowych, ale kiepskie dla 200us np.
>Chyba ze miales na mysli 8254...

mowilismy o zastepowannniu borladowego (TP/TC) Delaya ktory jest w ms.
Dla takiej rozdzielczosci RTC jest bardzo precyzyjny. (Dokladniej ma
rozdzielczosc 976us)

jak sie porzebuje lepiej - to rzeczywiscie nie ma wyjscia: 8253 w XT,
8254 w AT. Tyle ze channel 0 - BIOS timer interrupt,
channel 1 - RAM refresh, channel 2 - speaker.

ja zwykle przestawialem channel 0, podnoszac mu czestotliwosc przerwan
np. 100 razy, i co setne puszczajac na stara obsluge.
(ono obsluguje zreszta nie tylko BIOS timer, ale i "FD motor off")

Grego