Re: win95 na drugiej partycji

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Fri 05 Jul 1996 - 15:22:17 MET DST

JAKUB LASAK <JLASAK_at_sgh.waw.pl> wrote:
JL> komus sie w koncu udalo czy nie ?
udalo sie :))
JL> bo ja po 7 probie zrezygnowalem ...
JL> juz myslalem ze mi sie udalo lecz po wycieciu jego plikow z c:
JL> okazalo sie ze on czesciowo leci z d: czesciowo z c: ?
JL> wkoncu doszedlem do takiego momentu ze ladyje mi sie prawie wszystko,
JL> tylko wyburacza sie informujac mnie ze nie jest dostepny vfat jak to
JL> badziewie przeniesc z c: na d: (po instalacji ... lub w trakcie,
JL> przed ?) reszte problemow chyba juz obszedlem ...
JL> czy lepiej zrezygnowac i zostawic go na c: ?
lepiej zrezygnowac :))

a zrobilem to z pomoca os/2 boot mgr oraz Norton Disk Editor,
sa dwie partycje - tzw. C: tutaj dos i tzw. D: tutaj windows95
instaluje win95 podajac katalog, w ktorym ma to byc gdzies na dysku D:
oczywiscie win95 sprytnie instaluje zbiory systemowe na C: wiec doszedlem
do wniosku, ze niech sobie tam zostana
boot sektor C: kopiuje na D: i po tej operacji z boot managera mozna
juz wybrac D: i startuje win'95 prawie z partycji D:, tylko io.sys i msdos.sys
(moze jeszcze command.com) bierze z c:
teraz trzeba przywrocic do zycia dos na c:
zmieniam dosowe io.sys i msdos.sys, i command.com na jakies inne
(btw: to trzeba bylo zrobic przed instalacja win'95) oraz np. diskeditorem
zamieniam wszystkie wystapienia "io.sys" "msdos.sys" i "command.com"
na takie jak je wczesniej zmieniono w 1. boot secotrze partycji C:
2. w dosowych io.sys msdos.sys command.com (uwaga:w tej chwili sa juz pod innymi
nazwami)

nie pamietam teraz jak jest z config.sys i autoexec.bat - skad go bierze
win95 - jesli tez z c: to trzeba zrobic podobnie - win'95 zostawic
a dla dosa zrobic, np. autodos.bat i confdos.sys i tak zmodyfikowac
io.sys msdos.sys command.com aby wlasnie z tych plikow korzystal

moze troche namieszane, ale.......
jesli sie zddecydujesz to nie traktuj tego opisu jako instrukcji
krok-po-kroku co zrobic, tylko jako opisujaca ogolna idee
moglem gdzies pominac jakis szczegol, ale wiadomo jak to ma dzialac....

JL> (acha zaznaczam ze OS/2 juz mam, kulturalnie na ostatniej partyji)
no i bardzo dobrze :) nagraj w miejsce win'95 :))

slawek