Re: AWE32 czy GUS PnP ?

Autor: Krzysztof Foltman (kfoltman_at_ibm.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 02 Jul 1996 - 13:25:18 MET DST

In article <31cfd9fb.84669833_at_news.nask.org.pl>, Slawek Duchnowski wrote:

>Nie wiem czy AWE ma GS bo chyba to jest patent Rolanda.

Patent raczej nie. GM zreszta tez jest chyba Rolanda :)

>Co moze miec AWE to GM.

Czy raczej "cos co powinno brzmiec jak GM". ;)

>Co do Yamahy to jest tam ponad 600 isntrumentow. Porownasz
>do tego AWE firmy SB

firmy Creative Labs, jezeli juz.

>ktora nie ma zadnego dowsaidczenia w produkcji sprzetu grajacego?

Oprocz ~10-letniego w produkowaniu (kiepskich) kart dzwiekowych ;)

Ale syntezator zawarty na AWE32 (EMU8000) nie jest (na szczescie) firmy
Creative Labs, i jest bardzo sensownie zaprojektowanym urzadzeniem.
Ma swoje braki (np. nie potrafi odtwarzac probek 8-bitowych, nie ma
dwukierunkowych petli), ale od razu widac (raczej: slychac), ze projektowala
go firma, ktora niemalo wiedziala na temat konstrukcji syntezatorow.
Co mnie zadziwilo: ten uklad _nie_ klika ! Na innych kartach (GUS przede
wszystkim) zmiana glosnosci, czy odtworzenie probki nie zaczynajacej
sie od zera, musialo sie skonczyc dobrze slyszalnym trzaskiem.
Tu nie ma czegos takiego ! Zadnych trzaskow ! (trzeba tylko pamietac,
ze nie wolno grac dzwiekow jeden po drugim w tym samym kanale).

Krzysiek