Re: W co inwestowac?

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Tue 02 Jul 1996 - 11:43:16 MET DST

"Slawek Duchnowski" <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:

>Oj nie uwarzales na geomertriiiiii. Przykladzas jeden koniec cyrkla do
>punktu a (NYC) a d rugi do punktu b (austin) a pozniej przykladasz cyrkiel
>do linijki. Mnozysz centymetry (mapa jest polska?) przez podzialke mapy i
>masz odleglosc. Jak zamienic centymetry na kilometry wiesz, co?
Wiesz wyobraz sobie ze ziemia nie jest wbrew pozorom plaska jest
jednak kula (wiem trudno w to uwierzyc...) i w ten sposob
zmierzysz cieciwe. Na twoim miejscu zamiast cyrakla na
globusie uzyl bym racezj nitki.
No ale tak jestes uczony w egeometrii nieuklidoesowej
ktora powszechnie wyklada sie w amerykanskich
przedszkolach (hasla: Riemann i Lobaczewski (nota bene powstaniec
z 1864 przebiony na Rosjanina) w MS Encarta najelepiej wersja
1996)....
A komputer potrzebny jest jak ktos jednak nie mial nawet geometri
euklidesowej i nie umie sobie poprawnie policzyc tego z cyrkla.
Pawel