Re: stacja A i B

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Mon 01 Jul 1996 - 16:24:56 MET DST

On Mon, 1 Jul 1996 08:09:25 +0200 Anna Szyczewska wrote:

>Jak zamienic miejscami stacje A: i B: z punktu widzenia BIOSu i DOS-a ?
>Wiem ze trzeba przestawic pojemnosci dyskow A i B w setupir , ale co
>oprocz tego ?

wiekszosc nowych BIOSow ma opcje wlanie do zamiany dyskow (FD) miejscami.
jesli jest taka opcja to NIE zmieniamy ustawienia pojemnosci dyskow A i B!

jesli takiej nie ma - pod DR DOSem byl programik (a wlasciwie driver)
ktory to robil (DSKSWAP o ile pamietam) i zdaje sie chodzi takze "u wroga"
(tzn. pod MS DOSem)

trzecie rozwiazanie to po prostu zamienic kolejnosc dyskow na tasmie
ktora sa podpiete do kontrolera. (tylko dla floppow - tam tasma ma
przeplotke, tasma od HD jej nie ma i dlatego trzeba ustawiac ktory
master a ktory slave)

Grego