Re: ChiWriter -> M$ Word

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Mon 01 Jul 1996 - 04:22:37 MET DST

At 13:08 30.06.96 +0200, you wrote:

>Male uscislenie - ja sam juz nie uzywam, natomiast niektorzy moi
>znajomi - jak najbardziej, i robi mi sie niedobrze, jak na nich przy
>tej czynnosci patrze :-)
>Zrobie, jezeli mi powiesz, gdzie znalezc opis formatu dokumentow
>Chiwritera. Niby to widac w pliku na pierwszy rzut oka , ale za
>drugim rzutem oka bynajmniej nie wszystko jest oczywiste.
>A poza tym 'Chiwriterow jak mrowkow' - nie dam gwarancji, ze
>u kazdego dobrze zadziala. Ja np. w czasach radosnej
>tworczosci a la Roland Waclawek zrobilem sobie wespol z drugim
> [...]

Tak, zrobilem podobnie. Ale poniewaz Chi (3.11 lub .12) przechwytywal mi
obsluge klawiatury wiec zdefiniowalem sobie w nim w srodku swoja prywatna.
Fonty przerobilem tak, ze mialy ogonki w srodku (bez dodatkowych polskich
fontow). Calosc uzywala prywatnego wewnetrznego standardu ogonkologicznego.
Na drukarke iglowa kierowalem z konwerja on-the-fly zdefiniowana w driver'ze
drukarki (to tez jest zbior czysto-ASCII). Podobnie mozna tam zdefiniowac
konwerje dla eksportu do ASCII.
I to wlasnie mialem zamiar zaproponowac: odpowiednie zdefiniowanie tablic
konwersji wewnatrz Chi - przez 'madrego', export ASCII, import do Word'a,
reczne sformatowanie - przez 'panienke'.
Ramki i tabelki beda rozpoznawalne, skomplikowane wzory szlag trafi, ale u
nieporadnej panienki raczej pewnie nie wystepuja.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl
B->)