Re: W co inwestowac?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sun 30 Jun 1996 - 05:01:16 MET DST

On Sat, 29 Jun 1996 23:23:56 +0200 Jarek Lis wrote:

>Grego wrote:
>: P.S. Ja tu sie bynajmniej nie martwie o siebie - moja specjalnosc
>: to embedded systems i wogole programowanie "blisko sprzetu",
>: a tu jeszcze dlugo zadne klocki obiektowe nie znajda zastosowania.
>
>o mikroprocesorze Javy czytal :-)..

Nie potrzebowalem, Jarku, bo znam to od circa 15 lat.
Slyszales o UCSD-p?
Interpreter p-code uzywany we wczesnych implementacjach Pascala
byl kiedys bardzo ostro rozwijany (na uniwersytetach amerykanskich)
ze wzgledu na swa przenosnosc na wszelkie architektury. (ale potem
przyszedl ten cholerny polassembler czyli C, zapewniajac przenosnosc
Unixa, no i p-code poszlo sie bujac).
Byl rowniez (i osiagnal calkiem spora popularnosc, dopoki MS DOS
nie wycial brudnymi sztuczkami wszystkich z rynku) system operacyjny
na PC, ktory natywnie obslugiwal p-code. Od tego byl juz tylko jeden
krok, i ten krok zostal wykonany: mikroprocesor z interpreterem p-code
zaszytym w srodku. Nigdy nie osiagnal skali produkcji masowej (byl
produkowany w pracowni LSI na jakims MIT'cie czy gdzies tam) ale
zrobil sporo szumu w swiecie informatyki teoretycznej - duzo sie o nim
pisalo/mowilo.

Quindi: nihil novi sub sole, nawet w takiej mlodej dziedzinie
jak informatyka.

jak widac ten p-code to nie byl taki glupi pomysl
   (skoro implementuje sie go dzisiaj nawet nie zmieniajac mu nazwy!)
   [bardzo jestem zreszta ciekaw jakie sa podobienstwa/roznice
    miedzy p-code Wirtha a p-code Sun'a]
tyle ze wyprzedzil swoj czas.
dzis mamy maszyny na tyle potezne
ze mozemy sobie pozwolic na interpretacje kodu

Grego